[WN] paard kan niet tegen wol van pad?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

paard kan niet tegen wol van pad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 14:13

Hallo allemaal,
ik heb een Cassic Equine sensor flex pad gekocht en mijn knollie schiet in de stress als ze harder moet dan stap met die pad om.
Eerst dacht ik dat ze zich aanstelde maar met mn neoprene pad deed ze nooit zo raar. Ze gaat tijdens het rijden schudden met dr hele lijf, wat ze ook wel doen tegen de vliegen en dat niet 1 keer maar zo wel 20 keer tijdens het rijden, en alleen met die Sensorflex!
Nu denk ik dat het aan de wollen onderkant ligt want het is een close contact pad en de onderste rand heeft geen 'binnenvoering', als ik er mn dunne showpad-onderlegger onder doe is het nl over.
Alleen die dunne pad gaat zakken bij dr schoft en knelt dan best scherp op dr schoft dus dat is ook geen optie.

Hebben jullie dit al eens eerder gezien/meegemaakt dat een paard niet tegen wolkan, het kriebelt blijkbaar... Wat hebben jullie daar voor oplossing voor?

Ben gisterenavond heel creatief met een stuk dikke katoen aan het stoeien geweest en ik heb nu die 'blote wol rand' bedekt met dat katoen, misschien dat dat helpt.... ??

edit; even linkje gezocht van soortgelijk pad met foto van onderkant http://dallas.craigslist.org/ftw/grd/1347777261.html

woldhoeve

Re: paard kan niet tegen wol van pad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:24

Ik dat ook gehad met een coolingdown pad. Hij begon te trillen en wou het liefst ermee gaan liggen. Dus maar weer verkocht... ja die pad dan hé :+

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 15:17

met mn neoprene heb ik nooit last maar is niet fijn in de zomer, dacht een goede pad gekocht te hebben, ligt ook super en mooie zweet afdruk (beter dan met de neoprene!) maar het kriebelt kennelijk :) Ik hoop dat mijn anti kriebel kunst effect gaat hebben.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 23:01

Wat apart, ik heb zelf ook een hekel aan wollen truien :+
Maar ik heb nog niet eerder gehoord dat een paard er zo op kan reageren.
Hopelijk werkt je uitvinding, het is toch zonde als je hem gelijk weer moet verkopen...

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:19

Kan heel goed dat wol je paard irriteert :j
Ik ken een paard wat absoluut niet tegen zo'n fluffy coolback pad (van Toklat) kan; gaat -ie van rillen en naar bijten :\

Lars_Alida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 14:46

Te van Carolien kan ook niet tegen wol,gaat dan steeds lopen sidderen alsof er vliegen over haar heen lopen.
Is verder geen overgevoelig typje maar dat vindt ze gewoon niks.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 10:13

mn naaikunsten hebben helaas niks uitgemaakt ;) heb vrijdag met die pad gereden en weer rillen.... zucht... toen maar gewisseld voor de neoprene en nergens last van. Ik heb nog een oude pad en die er zaterdag maar onder gedaan, maar die vind ik niet zo mooi en is eigenlijk te klein voor mn zadel.

Iemand nog interesse in een bijna nieuwe Classic Equine pad?

Mn stalgenoten hebben ook nog gevoeld aan de pad, er was er eentje die allergisch is voor wol en die vond het ook kriebelen, ze vond ook de onderkant vd pad, de fleece zeg maar, aanvoelen als engelenhaar.... Ik vind m juist lekker zacht.
Afbeelding

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 10:18

heb gisterenavond mn showpadonderlegger in deze pad genaaid, eens kijken wat dat doet en anders zet ik m weer te koop.