De singel gaat nml naar het smalste punt van de buik, en dat zit vlak achter het voorbeen.
Maar ivm de brede schouders ligt het zadel iets verder naar achter, en moet de singel eigenlijk ook een stukje naar achter(en sowieos minimaal een handbreedte achter het voorbeen en niet in de oksel zegmaar waar hij vanzelf dus naartoe trekt)
Welke singel gebruiken jullie bij je fries en werkt die prettig?
Ik ben nml aan het kijken geweest maar anatomische singels, banaansingels, voorgevormde singels, noem maar op en ik heb géén idee welke het beste zou zijn voor Hilde.
iig wil ik dat er geen opgepropt vel meer tussen haar voorbeen&de singel knel komt te zitten
Hilde's figuurtje

Ik heb de singel altijd door het lusje van het dekje heen anders schuift alles nog veel verder weg, maar de singelstoten gaan meteen onder het lusje van het dekje naar voren samen met heel de singel.
Ik zoek dus eigenlijk een soort iets gebogen singel oid die dus wel onder de buik op het smalste stuk ligt, maar dan met een hoekje/bochtje oid recht naar de singelstoten toegaat waarbij de singelstoten dus ook recht naar beneden blijven hangen ipv schuin naar voren te gaan zoals nu gebeurd, dan zit Hilde ook niet meer met dat opgepropte vel achter haar voorbeen.
Het zadel ligt overigens prima, schuift niet ook al trek ik de singel niet enorm strak aan hij blijft prima liggen, alleen de singel gaat dus naar het smalste punt van de buik en daardoor schuift eea.
Singel strakker trekken heeft geen zin, de buik blijft nml vooraan het smalste en daar schuift hij altijd naartoe en ik ben niet zo fan van de singel enorm aantrekken.
Hoop dat ik het een beetje duidelijk uit heb gelegd!
Ik ben dus heel benieuwd naar ervaringen met verschillende soorten singels! Bij friezen, maar ook bij andere paarden met dit probleem
Die heb ik sinds kort voor mijn Fjordenmerrie