Ik wilde vandaag een leuk roze Scapa Sports dekje kopen voor mijn vz paardje. Maar een vriend(die ook rijd) zei dat Scapa dekjes echt vervelend zijn en dat er altijd een bontje onder moet. Is dat zo? Of verschild dat per paard/per dekje?
Bij elk paard anders lijkt me. En vooral bij elk zadel! Als het zadel van je vriend niet goed ligt kan het zijn dat zijn dekjes ook niet goed blijven liggen..
Ik zou zeggen leen die van je vriend dan eens en probeer!
Nou ik heb heel echt heel veel verschikkende dekjes gehad en heb jaren in de ruitersop gewertk en kan kwa model en kwaliteit de Scapa dekjes he;laas niet aanraden. Ze zijn vaak scheef, krullen op, na het wassen omgekrulde randen en ga zo maar door. Er zijn ook meer dan genoeg tevreden rijders maar klachten zijn er zeer zeker genoeg.
Ze zijn wel lekker dik en erg mooi om te zien, goede zweetopname maar de bovengenoemde punten vind ik vervelen en die heb ik zelf helaas ook ervaren.
Lous
Geplaatst: 08-09-09 21:47
Daarnaast verkleuren ze ook snel in de was. Hoe voorzichtig ook. Heb er zelf geen ervaring mee, maar was me op gevallen in de omgeving, dus ben maar eens gaan vragen bij de eigenaren.
ik heb zelf veel scapa dekjes en vind het juist geweldige dekjes. Blijven allemaal even mooi en stevig na wassen, nemen zweet goed op, en in de nieuwe zit ook een mooie pasvorm!
KimJenda
Geplaatst: 08-09-09 21:48
ik heb alleen maar dekjes van scapa of van eurostar. Van scapa heb ik bijna alle kleuren en ze bevallen me juist erg goed. Ze hebben een goede pasvorm, veel beter dan die van anky en vallen lekker ruim. Ik zou ze je juist aanraden!
HindaFree
Geplaatst: 08-09-09 21:49
ik heb er eens een keer fanatiek mee gereden gelijk bij alle naden (de kant wat niet op het paard ligt) zweetvlekken... en verkleuring na het wassen en idd die omgekrulde randen
touchofpink
Geplaatst: 08-09-09 21:52
Ik vind de Scapa dekjes wel fijn. Ze liggen mooi vrij bij de schoft doordat ze mooi voorgevormd zijn. Ik maak de klittenbandjes nooit vast en ze blijven altijd netjes liggen.
Ik heb een dekje van de oude scapa collectie. Vind hem erg fijn onder mijn zadel en op mijn paard liggen. Vind het alleen jammer dat ze wat duurder zijn
mmm scapa... k vind ze onwijs mooi! en de pasvorm ook! ik heb dan een rode vzh en een d.blauwe dressuur, maar na het springen met de rode zeg maar en paardje heeft gezweet.. nou dan is dekje donkerrood met wit van het zweet en schuim dat er dus gewoon doorheen komt.. dat vind ik echt super jammer!!:(:( en om ze nou steeds na 1x te wassen???... echt niet....
bij de anky's komt bij mij ook het zweet der doorheen!
Scapa vind ik echt ontzettend fijne dekjes. Juist dat de singellussen ver naar achter zitten vind ik fijn, ik wil altijd dat mijn dekje nog een stukje voor mijn zadel uitkomt.
De nieuwe lijn is trouwens gemaakt van een veel mooiere stof dus ik verwacht dat deze ook veel beter blijft in de was. Ik heb zelf een Stone Blue en ik had het stofje nog wel iets luxer gewild. Ik zeg, doen!
Maar heeft Scapa meerde type dekjes dan? Welke zijn dan aan te bevelen voor een vzh zadel...? Wat WildChild zegt vind ik eerlijkgezegd ook wel prettig... Maar dan moet er ook niet zo'n ielig(ofhoejedatschrijft) stukje achter je zadel uit komen xD Thanks, voor de reacties trouwens!
Ik zou de dekjes van de nieuwe collectie pakken, niet de pads en niet die hele 'basic' dekjes, want daar betaal je veel te veel voor. De dekjes van de nieuwe collectie heb je ook in VZH.