Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Juliette86 schreef:Als je geen kapitalen wilt uitgeven aan een zadelmaker + dito zadel en niet zo intensief rijdt dan heeft Barefoot hele leuke zadeltjes voor shetten. Zeer goede kwaliteit zonder veel pasproblemen. Want eerlijk is eerlijk, hoeveel zadelmakers hebben goede nieuwe of tweedehands zadels liggen voor shetten? Dan kom je gewoon al heel snel in de setjes die ook overal online worden aangeboden.....prut dus.

Citaat:Mandarijn schreef:
Ik heb voor mijn Shet van 1 meter een Norton Rexine Junior, 14" geloof ik. Hij is redelijk compact gebouwd en dit zadel past 'm super.
Hier een foto van mijn Shet met zadeltje:
XXloisieXX schreef:Citaat:Mandarijn schreef:
Ik heb voor mijn Shet van 1 meter een Norton Rexine Junior, 14" geloof ik. Hij is redelijk compact gebouwd en dit zadel past 'm super.
Hier een foto van mijn Shet met zadeltje:
Paste jou zadel gelijk goed, want ik heb dat zadel ook maar iemand zei dat die niet goed paste.
Weet jij of het mogelijk is om dit zadeltje aan te passen?
dankje!

Citaat:Paste gelijk goed.
Weet niet of deze aan te passen is, heb 'm al voor meerdere Shets gebruikt en op hele brede ligt ie goed en op hele smalle pony's ook.

lottex schreef:ps: ik heb ook een shetlandpony van ongeveer 1m,
voor die inch maat, moet je dan kijken naar je pony of naar je eigen?
gr x
aslo schreef:lottex schreef:ps: ik heb ook een shetlandpony van ongeveer 1m,
voor die inch maat, moet je dan kijken naar je pony of naar je eigen?
gr x
Beiden in dit geval. De inchmaat is bedoeld voor jou bips zeg maar simpel gezegd, maar o.a. shetjes hebben korte ruggetjes dus daar past geen zadel op met een grote inchmaat. Mijn ervaring is dat 14 inch vaak echt max is. Als jij daar niet in past, heb je dus pech.