ijssnuiver schreef:Tuurlijk hou je dat, maar ik vind de verschillen daar te groot om er klakkeloos vanuit te kunnen gaan dat het een fijne singel is.
Het voornaamste waarom ik een nieuwe singel wil is omdat deze gewoon te lang begint te worden(gelukkig). Daarbij heeft mijn paard zowel zadel als singeldwang en wil ik voor haar het fijnst. Tijdens mijn zoektocht kwam ik deze singel tegen en opzich sprak de omschrijving me heel erg aan, alleen de prijs O.o.
Tja, of deze singel fijn zou zijn voor een paard met singeldwang zou ik niet durven zeggen.
Ik doe zowiezo altijd de singel altijd eerst op het eerste gat. Dan de andere kant weer gaatje aansingelen.
Peeskappen om, en nog een gaatje singelen. Beugels naar beneden, en weer een gaatje singelen.
Voordat ik erop ga, singel ik nog eens een gat aan. Dan losstappen en daarna het laatste gat aansingelen.
Heb nooit last, dit werkte ook goed met een paard wat wel singeldwang had. Dat was echter niet met een Cair singel, maar met een thorowgood.
Ik ben met je eens dat de Cair singels wel vrij prijzig zijn. 110 euro gemiddeld...