Wintec Cair singel, ervaringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ceasar2015

Wintec Cair singel, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 10:12

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar nieuwe singel(paard word eindelijk wat slanker en singel gaat binnenkort te lang worden) en ik kwam de volgende tegen:
Wintec Cair veelzijdigheidssingel (http://divoza.com/shop/a.visit/4aa4cd7d0275c5202740c0a8c0640744/Product/View/105711001?s=1008&h=header-zadels.jpg). De singel is er tevens ook in een dressuurmodel.

Zijn er ook Bokkers hier met ervaring met deze singel? Mij spreekt de singel erg aan namelijk, maar ik vind hem te duur om 'even' te testen dus vandaar ervaringen :D .

Bedankt,
Anne

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:05

Hier zijn al meer topics over. Even je zoekfunctie gebruiken.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:07

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 13:22

Ik had ze gevonden inderdaad, bedankt :) .
Beide topics geven wel heel verschillende reacties.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:35

ijssnuiver schreef:
Ik had ze gevonden inderdaad, bedankt :) .
Beide topics geven wel heel verschillende reacties.

Tja, dat houd je toch altijd denk ik.
Het is ook een beetje wat je zoekt en waarom je zo'n singel zou willen.

Ik heb hem alleen gekocht omdat ik een singel wilde van kunststof, met aan beide kanten elastiek en met een D-ring in het midden.
Dat was toevallig deze Cair singel. Niet om een andere reden.
Maar hij bevalt wel goed. Snel en makkelijk schoon te maken.
En het voordeel is wel dat hij in het midden breder is, en de druk dus meer verdeelt dan een smalle singel.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 16:24

Tuurlijk hou je dat, maar ik vind de verschillen daar te groot om er klakkeloos vanuit te kunnen gaan dat het een fijne singel is.
Het voornaamste waarom ik een nieuwe singel wil is omdat deze gewoon te lang begint te worden(gelukkig). Daarbij heeft mijn paard zowel zadel als singeldwang en wil ik voor haar het fijnst. Tijdens mijn zoektocht kwam ik deze singel tegen en opzich sprak de omschrijving me heel erg aan, alleen de prijs O.o.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:05

ijssnuiver schreef:
Tuurlijk hou je dat, maar ik vind de verschillen daar te groot om er klakkeloos vanuit te kunnen gaan dat het een fijne singel is.
Het voornaamste waarom ik een nieuwe singel wil is omdat deze gewoon te lang begint te worden(gelukkig). Daarbij heeft mijn paard zowel zadel als singeldwang en wil ik voor haar het fijnst. Tijdens mijn zoektocht kwam ik deze singel tegen en opzich sprak de omschrijving me heel erg aan, alleen de prijs O.o.

Tja, of deze singel fijn zou zijn voor een paard met singeldwang zou ik niet durven zeggen.
Ik doe zowiezo altijd de singel altijd eerst op het eerste gat. Dan de andere kant weer gaatje aansingelen.
Peeskappen om, en nog een gaatje singelen. Beugels naar beneden, en weer een gaatje singelen.
Voordat ik erop ga, singel ik nog eens een gat aan. Dan losstappen en daarna het laatste gat aansingelen.
Heb nooit last, dit werkte ook goed met een paard wat wel singeldwang had. Dat was echter niet met een Cair singel, maar met een thorowgood.

Ik ben met je eens dat de Cair singels wel vrij prijzig zijn. 110 euro gemiddeld...

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 19:58

Ik doe dat ook, singel 1e gaatje, sporen om + cap op, singel weer een gaatje, beschermers om, weer gaatje enzovoort. Ik singel heel rustig aan en opzich gaat het heeeeel langzaam steeds beter. Ook heeft ze waarschijnlijk heel lang met vastzittende ruggenwervels gelopen(al voordat ze bij mij kwam), daar is een scheef bekken bij gekomen(kan gewoon door keer onderuit gegaan zijn op land) en daar kunnen die klachten ook wegkomen. Inmiddels is het wel zo dat alles weer helemaal los en goed is, maar dat gedrag is natuurlijk -heel logisch- ingesleten en is er heel moeilijk weer uit te krijgen.
Maar ondanks dat, wil ik wel graag wat voor haar het prettigst is.