Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 21:56

dank, die kreeg ik niet boven water

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 18:20

Mijn hoofdstel is ook binnen. Moet nog een beetje soepel worden. Maar ben er verder wel blij mee.

Afbeelding

josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:16

Na wat doorgelezen hebben in dit topic heb ik de Ajustable Comfort van kramer besteld. Leer is soepel, vooral op de neus en achter de oren. Heb wel een gaatje bij moeten maken bij de bakstukken.
Afbeelding

Heb wel een andere frontriem gepakt. Vind het verder mooi zitten, ziet er fijn en chique uit!

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:08

Afbeelding
M_ontana schreef:
Hebben jullie een foto pluisje en Jennifer?


Afbeelding

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:25

pluisje88 schreef:
[ [url=m/DJxuXs.jpg]Afbeelding[/url] ]
M_ontana schreef:
Hebben jullie een foto pluisje en Jennifer?


[ [url=m/QP584W.jpg]Afbeelding[/url] ]


Is dit een micklem? Hij lijkt zoveel fijner dan mijn vorige micklem..

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 10:34

M_ontana schreef:
Hebben jullie een foto pluisje en Jennifer?

Ik heb alleen de neusriem nog ingebruik:
Afbeelding
Heb een passier fortuna kopstuk en ps of sweden bakstukken
Harry horse anatomic neusriem

hakimsamba
Berichten: 4
Geregistreerd: 04-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:49

Ja vind ik ook! Ze liep er super op, in het begin was het even wennen en daarna liep ze echt heel fijn.

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:32

xsensibel schreef:
pluisje88 schreef:
[ [url=m/DJxuXs.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QP584W.jpg]Afbeelding[/url] ]


Is dit een micklem? Hij lijkt zoveel fijner dan mijn vorige micklem..


Dit is de replica van nika. Staat niet meer op de website. Moet je naar vragen vragen via pb of mail. Ze zijn er in het zwart en in zwart met wit onderlegd.

Edit: die van Jennifer is een ander model zoals je ziet

MiniMaxi

Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 22:13

Hij staat wel weer op de site bij nika. Ik vind hem bij jou mooier dan op de foto’s van nika zelf. Hoe valt hij qua maat?

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 23:19

Ik vind hem ook heel mooi!

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 23:35

Ik heb een full en ze heeft full. Ze heeft niet zon lang hoofd maar wel brede kaak/neus en Hij past heel mooi qua maat.

De gene die ik heb staat niet op de website. Het is een andere die ik heb. Die hebben ze als het goed is nog, maar staan niet op de website en komen ook niet meer op de website.

Smaai
Berichten: 311
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:39

Het zgn Micklem hoofdstel wat nu bij Nika op de website staat is toc echt anders dan hierboven op de foto. Er zitten nu lange bakstukken aan.

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:58

mhoogenbos schreef:
Het zgn Micklem hoofdstel wat nu bij Nika op de website staat is toc echt anders dan hierboven op de foto. Er zitten nu lange bakstukken aan.


Dat is toch wat ik al 3x zeg? 8-)

dieseltje09

Berichten: 1858
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:08

mhoogenbos schreef:
Het zgn Micklem hoofdstel wat nu bij Nika op de website staat is toc echt anders dan hierboven op de foto. Er zitten nu lange bakstukken aan.


En ik weet nu al waarom :')
Horseware heeft patent op de micklem hoofdstellen, replica's mogen daarom niet aangeboden worden. Horseware schrijft iedereen die een replica aanbied die exact zelfde is aan, dat probleem is nu verholpen/te omzeilen door een bakstuk eraan te zetten net als kramer heeft gedaan.

Los bakstuk vind die van mij trouwens veel fijner als zijn bit direct aan neusriem zoals micklem. Misschien bestel ik hem wel, voor de collectie :+
Laatst bijgewerkt door dieseltje09 op 05-10-18 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:11

dieseltje09 schreef:
mhoogenbos schreef:
Het zgn Micklem hoofdstel wat nu bij Nika op de website staat is toc echt anders dan hierboven op de foto. Er zitten nu lange bakstukken aan.


En ik weet nu al waarom :')
Horseware heeft patent op de micklem hoofdstellen, replica's mogen daarom niet aangeboden worden. Horseware schrijft iedereen die een replica aanbied die exact zelfde is aan, dat probleem is nu verholpen/te omzeilen door een bakstuk eraan te zetten net als kramer heeft gedaan.

Los bakstuk vind die van mij veel fijner als zijn bit direct aan neusriem zoals micklem. Misschien bestel ik hem wel, voor de collectie :+


Nou he he.. als je mijn Posts + deze samen neemt en dan even nadenkt kom je tot de conclusie dat.... je een pb moet sturen zegmaar..

dieseltje09

Berichten: 1858
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:16

Pluisje88, haha ja mailen doet een hoop!
En zo ken ik nog wel meer leveranciers waar ze wel te krijgen zijn maar spontaan niet meer op de site staan :D

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:37

dieseltje09 schreef:
Pluisje88, haha ja mailen doet een hoop!
En zo ken ik nog wel meer leveranciers waar ze wel te krijgen zijn maar spontaan niet meer op de site staan :D


Dat snap ik wel :P De advocaten van Horseware zijn vast niet mals *D

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 21:19

Ik kom ook even binnenvallen. Ik ben me aan het oriënteren voor een anatomisch hoofdstel.

Momenteel rijden we zo rond:
Afbeelding
Maar dat vind ik niet ideaal en wil graag gewoon 1 geheel.

Ik doe ook werken aan de hand en longeren (al zou ik longeren eventueel met kaptoom kunnen blijven doen). Dus het is wel belangrijk dat dit met het hoofdstel kan, ik heb daar verder geen verstand van eigenlijk.

Ik heb mijn oog op de Chester fairfield laten vallen van Hooks, die vind ik echt prachtig. Zal deze geschikt zijn ook voor werken aan de hand? Of misschien een andere goede optie? De micklem valt af voor mij ivm de prijs..

Ik rij hem nog niet lang met bit en vandaag voor het eerst gereden met de teugels aan het bit ipv kaptoom, het is dus nog een beetje wennen, maar hij doet het er goed op.
Hoop dat iemand me opweg kan helpen!

Edit: Ik weet dus niet of je gemakkelijk met ieder hoofdstel kan werken aan de hand? Heb ik tot nu toe altijd kaptoom voor gebruikt..

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 22:03

Als je voor het werken a/d hand bedoeld dat je dan je lijn wil bevestigen aan de neusriem van een willekeurig ‘dressuur’ hoofdstel dan is het antwoord op je vraag nee. Daar zijn normale neusriemen zoals die van de chester fairfield niet voor gemaakt.

FRA en barefoot verkoopt wel combinatie optomingen, maar als de micklem al boven je budget valt dan wordt het met de fra of barefoot ook lastig..

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 22:08

Djeradalover schreef:
Als je voor het werken a/d hand bedoeld dat je dan je lijn wil bevestigen aan de neusriem van een willekeurig ‘dressuur’ hoofdstel dan is het antwoord op je vraag nee. Daar zijn normale neusriemen zoals die van de chester fairfield niet voor gemaakt.

FRA en barefoot verkoopt wel combinatie optomingen, maar als de micklem al boven je budget valt dan wordt het met de fra of barefoot ook lastig..


Ik begrijp idd dat ik m’n teugels niet zomaar aan iedere neusriem kan bevestigen. Maar zou dat dan eventueel aan het bit kunnen of niet? Ik heb dus geen verstand hiervan omdat ik een bit niet gewend ben. Zijn er mensen die de Chester op die manier gebruiken?
En daarnaast wil ik dan wel voor een anatomisch hoofdstel gaan, omdat dit me meer aanspreekt dan een ‘normaal’ hoofdstel.

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 22:16

Ahh op die manier! Ik heb de chester zelf niet, maar persoonlijk werk ik liever met een kaptoom of touwhalster adh en niet met bit.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 22:34

Djeradalover schreef:
Ahh op die manier! Ik heb de chester zelf niet, maar persoonlijk werk ik liever met een kaptoom of touwhalster adh en niet met bit.


Wissel je dan na het werken aan de hand of rijd je daar dan ook mee? Even voor mijn beeld alleen :D Kan ik dat ook meenemen in mijn overweging.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 07:20

Werken aan de hand kan op verschillende manieren, ik werk vaak aan 1 lijn op de neusriem, maar als je verder bent kan je zeker ook op het bit aan de hand werken.
Echter, zelf de voorkeur om dingen te kunnen combineren, dus heb ik een hoofdstel waarmee ik zowel een kaptoom-functie heb als een bit in doe. Vaak longeren of adh werk voor ik er op stap, en waar nodig kan ik altijd wisselen van bit naar bitloos.
Persoonlijk zou ik proberen om anders een micklem te proberen, en te zien of dat past, en vervolgens 2e hands kijken of je het kan vinden.
Voor het ene paard is micklem géweldig, maar de andere niet(vooral zie ik ze nog wel eens te dicht bij de jukbeenderen komen)

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 07:45

siskeh schreef:
Werken aan de hand kan op verschillende manieren, ik werk vaak aan 1 lijn op de neusriem, maar als je verder bent kan je zeker ook op het bit aan de hand werken.
Echter, zelf de voorkeur om dingen te kunnen combineren, dus heb ik een hoofdstel waarmee ik zowel een kaptoom-functie heb als een bit in doe. Vaak longeren of adh werk voor ik er op stap, en waar nodig kan ik altijd wisselen van bit naar bitloos.
Persoonlijk zou ik proberen om anders een micklem te proberen, en te zien of dat past, en vervolgens 2e hands kijken of je het kan vinden.
Voor het ene paard is micklem géweldig, maar de andere niet(vooral zie ik ze nog wel eens te dicht bij de jukbeenderen komen)


Ik ga eens kijken of ik hem misschien een keer van iemand kan lenen of tweedehands op de kop kan tikken. Goede tip! Als het natuurlijk perfect zit voor hem is het het geld wellicht ook wel waard.
Edit: het beste dan de multi bridle denk ik met het oog op werken aan de hand? Of maakt dat tussen de competition en multibridle niet uit ?

Daphneeeej

Berichten: 3000
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 07:53

Voor de combinatie aan de hand werken enmet bit rijden zou ik zeker de Micklem multi aanraden. Kan je heel fijn werken met de kaptoom en zij ringen terwijl je ook met bit en bitloos kan rijden. (dit kan niet met de competition) De micklem is zijn geld zeker waard!