Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:13

Lijkt iets te groot voor je paardje. Je komt bij de jukbenen niet goed uit, als je m goed op de neus hebt zitten.

Kasmir

Berichten: 5442
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:45

Hoe vinden jullie deze zitten? Dit is een cob, heb nu het bakstuk op z'n kortst en het kaakdeel op z'n langst zitten.
Afbeelding

Afbeelding

Hij moet wel nog om de neus heen vormen geloof ik :=
Afbeelding

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:49

@Kasmir: ik zou denk ik een maatje kleiner nemen vind hem rond de jukbeenderen nu niet mooi vallen en als het leer soepeler word dan word die misschien wel te groot aan de bakstukken.

Kasmir

Berichten: 5442
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:54

Blegh helemaal ruk. Je kan ze ook niet mee ruilen dat is het rottige van die hoofdstellen en hoe ze verpakt zijn. Alleen nu zit de kaakriem al op z'n langst en dan zit die al best strak, ben bang dat een maat pony dan weer te krap wordt? Ik weet dat het een arabiertje is maar wist niet dat d'r koppie zó fijn is, normaal gesproken heeft ze wel overal cob mee dus baal als een stekker.
Laatst bijgewerkt door Kasmir op 20-01-18 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:56

Kasmir schreef:
Blegh helemaal ruk. Je kan ze ook niet mee ruilen dat is het rottige van die hoofdstellen en hoe ze verpakt zijn. Alleen nu zit de kaakriem al op z'n langst en dan zit die al best strak, ben bang dat een maat pony dan weer te krap wordt?

Waarom zou je niet meer kunnen ruilen? De winkels maken ze gewoon weer vast op het kartonnetje. Je hebt altijd recht op ruilen in de winkel lijkt me.

Cemlys

Berichten: 14958
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:58

Ik zou de neusriem van kasmir net een gat langer maken denk ik

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 19:02

Daphneeeej schreef:
Kasmir schreef:
Blegh helemaal ruk. Je kan ze ook niet mee ruilen dat is het rottige van die hoofdstellen en hoe ze verpakt zijn. Alleen nu zit de kaakriem al op z'n langst en dan zit die al best strak, ben bang dat een maat pony dan weer te krap wordt?

Waarom zou je niet meer kunnen ruilen? De winkels maken ze gewoon weer vast op het kartonnetje. Je hebt altijd recht op ruilen in de winkel lijkt me.


Ik heb het hoofdstel idd ook gewoon weer met kartonnetje en al in het plastic gedaan en terug gestuurd ivm te groot
En een kleinere er voor in de plaats gekregen

Die van mij zat met van die gecoate ijzerdraadjes op het karton

Kasmir

Berichten: 5442
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 19:04

Oh die van mij zat met tiewraps vast dus heb 'm los moeten knippen.
Maar de kaakriem zit nu al op het langste gaatje vrij strak, met pony wordt dit nog krapper lijkt mij?

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 19:21

Dat zitten ze allemaal hoor... kan je gewoon terugsturen. Dit is te groot het leer rekt nog mijn micklem van inmiddels 1,5 oud ofzo kan wel 4 gaten hoger nu dan eerst.

Kasmir

Berichten: 5442
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 19:28

Aaaargh m’n moeder heeft de verpakking al weggegooid bij t plastic en de container is al geleegd.
Zoekt iemand nog een maat cob? |o

Flanel92
Berichten: 28
Geregistreerd: 31-05-14

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 00:38

Ik zoek de RM multi zwart met rvs beslag, ik kan hem niet vinden. Bestaat deze wel?

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 02:31

Multi is altijd met messing

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 02:34

Kasmir schreef:
Hoe vinden jullie deze zitten? Dit is een cob, heb nu het bakstuk op z'n kortst en het kaakdeel op z'n langst zitten.
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hij moet wel nog om de neus heen vormen geloof ik :=
[ Afbeelding ]


Je foto’s doen het helaas niet (meer). Wou nog reageren maar wat ik mij herinner vond ik het lang zo slecht niet! Kan je de foto’s nog eens posten?

SayaJones

Berichten: 11936
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:44

Ik heb een flink aantal pagina's teruggebladerd maar ik kan geen compleet antwoord vinden.

Mijn merrie heeft wat problemen met het bit (verleden, geen tand/mondproblemen), ik rij haar nu bitloos maar op den duur wil ik haar toch met bit kunnen rijden.
Met de Micklem (of een ander anatomisch hoofdstel?) kun je ook bitloos rijden, maar kun je daar ook een bit inhangen en tegelijk bitloos rijden?
Ik zou graag op zo'n manier rustig de overstap naar bit maken, maar ik kan het antwoord niet vinden en het is toch een best duur hoofdstel om zomaar even aan te schaffen :=

kieta
Berichten: 121
Geregistreerd: 03-04-14
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:04

Hoihoi
Ik heb een vraagje zit mijn hoofdstel goed op me paard ?
Afbeelding

Afbeelding

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:05

Ja kan, rij je dus met 2 teugels. Ik zou dan wel de multi kiezen.

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:06

kieta schreef:
Hoihoi
Ik heb een vraagje zit mijn hoofdstel goed op me paard ?
[ [url=m/0nNrEP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/EiLEys.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja ik vind van wel, misschien bakstuk nog een gaatje langer om te zien hoe die dan valt. Maar zeker de juiste maat.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:26

ik zou de neusriem denk nog een gaatje laten zakken ivm jukbeenderen
maar verder lijkt hij netjes te zitten :)

xLiez

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 23:07

SayaJones schreef:
Ik heb een flink aantal pagina's teruggebladerd maar ik kan geen compleet antwoord vinden.

Mijn merrie heeft wat problemen met het bit (verleden, geen tand/mondproblemen), ik rij haar nu bitloos maar op den duur wil ik haar toch met bit kunnen rijden.
Met de Micklem (of een ander anatomisch hoofdstel?) kun je ook bitloos rijden, maar kun je daar ook een bit inhangen en tegelijk bitloos rijden?
Ik zou graag op zo'n manier rustig de overstap naar bit maken, maar ik kan het antwoord niet vinden en het is toch een best duur hoofdstel om zomaar even aan te schaffen :=


Yes zo rij ik ook wel eens! Dan heb je wel twee teugels in je hand. Doe je de bitloze teugel aan de zijkanten van het hoofd in de ringetjes en de andere gewoon aan het bit. Werkt prima!

SayaJones

Berichten: 11936
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:35

Oh top, dat bevestigd mijn vermoedens :D

Ik wil eerst gewoon bitloos rijden terwijl er een bit in hangt, en dan inderdaad eerst op 2 teugels gaan rijden en langzaam over naar bit :j
Nu opzoek naar een Micklem Multi dus! Ik denk dat ik eerst eens uit ga kijken voor een 2e hands, het is zo'n smak geld :=

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:54

SayaJones schreef:
Oh top, dat bevestigd mijn vermoedens :D

Ik wil eerst gewoon bitloos rijden terwijl er een bit in hangt, en dan inderdaad eerst op 2 teugels gaan rijden en langzaam over naar bit :j
Nu opzoek naar een Micklem Multi dus! Ik denk dat ik eerst eens uit ga kijken voor een 2e hands, het is zo'n smak geld :=

Het is een boel geld maar de micklem is het zeker wel waard! Heel fijn multi inzetbaar hoofdstel en ik vind het ook een stevig boofdstel.

Anoniem

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:31


vera_pino

Berichten: 1896
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Asten

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 14:17

Voor die prijs ga ik toch echt voor de mooiere afwerking van de PS of sweden. Zelfde prijs, wat mij niet aanstaat bij de Sella is de opening bij de oren. Geeft naar mijn idee juist drukpunten omdat het een open gat is. Daar is geen druk en op de randen nu wel. De PS is ook wat subtieler gesneden.

Maar dat is slechts mijn idee/mening...

Ben nog altijd tevreden over de micklem. Hij loopt er een stuk beter mee als een regulier hoofdstel al denk ik dat het nog beter kan. Nog even sparen voor ik een bitfitter langs laat komen. Bitten die ik nodig heb voor de cross gaan ook al richting de €300,- en dan nog weet ik niet of het werkt.

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:21

Van de week een rambo micklem aangeschaft voor mijn pony. Ik heb hem de afgelopen tijd (2 jaar) met een lage neusriem gereden waar hij altijd super fijn op liep alleen schoof er altijd 1 bakstuk over het jukbeen richting het oog, vandaar nu de keuze gemaakt om een micklem aan te schaffen. Deze schuift gelukkig niet over het jukbeen heen!
Vandaag even gepast zelf heb ik het idee dat hij 2 gaatjes hoger moet, als ik naar de neusriem kijk. Als ik naar de knik van neusriem/bakstuk kijk zit die precies mooi om het jukbeen. Wat denken jullie? 1/2 gaatjes hoger of zo houden?


Afbeelding

LGhorses
Berichten: 35
Geregistreerd: 20-09-14

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 08:20

Sinds gisteren heb ik de Rambo Micklem Competition! :) Wat wel grappig was, toen ik een rondje met hem door de bak aan de hand liep ging hij al kauwen + schuimen, terwijl hij dat echt nooit doet tenzij je hem suikerklontjes geeft... Vandaag rijden, hopelijk merken we echt verschil! Een vraag, zit het hoofdstel zo goed? Het is maat Cob.

Afbeelding