Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kelly2106
Berichten: 12
Geregistreerd: 03-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 09:38

Daphneeeej schreef:
kelly2106 schreef:
misschien een vraag die allang beantwoord is maar om nou 200 paginas terug te lezen..
waarom kun je met de competition niet bitloos rijden?

ander leer, anderst vastgestikt en andere ringen worden er gebruikt om stevigheid te krijgen bij de multi wat de conpetition niet heeft.


Bedankt voor de reactie :-)

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 15:25

Hoe vinden jullie deze zitten? Eerder deze week had maat cob besteld, maar daarvan konden niet eens de riempjes dicht. Nu een maat full binnen gekregen. Hiervan kunnen de riempjes ook maar net dicht. De kaakriem/keelriem zit nu op het eerste gaatje. Ik wil hem bitloos gaan gebruiken. Zit hij dan zo goed?

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 15:50

Neusriem mag zeker minstens een gat lager

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 16:30

Inderdaad en de keel/kaak riem moet ook een stuk lager.

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 16:43

Neusriem moet lager en de kaakriem moet onder de kaak

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 19:04

Ik weet het niet, mijn merrie lijkt toch wat minder scherp te reageren op mijn hulpen en gaat ook wat schudden met de Rambo micklem. Helaas. Het is een fijn ding

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 19:44

Ik rijd nu met de Micklem competition. Heb hem nooit echt mooi gevonden en nu de Schockenmüller Beta aangeschaft. Morgen voor de eerste keer mee rijden, hopelijk vind ze het oké want veel geld is het wel! Ik vind hem wel echt mooier.
Afbeelding

streep

Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 19:58

een vraagje? Ik heb van doc horses de micklem competition om te testen. Nu vind ik de keelriem best straks zitten. Zit ook op het laatste gaatje. Voor de rest zit hij perfect. Is dat bij iedereen zo?

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:01

Zit hij wel laag genoeg? En heb je een foto? Je moet hem namelijk niet gebruiken als keelriem, maar als kinriem.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:06

Bij mij zat hij eerst ook strak, gelukkig is hij wel uitgerekt en inmiddels op gaatje 3 :+

Die van schockemohle vind ik juist helemaal niet mooi :o

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:16

DatBenIkNou schreef:
Ik rijd nu met de Micklem competition. Heb hem nooit echt mooi gevonden en nu de Schockenmüller Beta aangeschaft. Morgen voor de eerste keer mee rijden, hopelijk vind ze het oké want veel geld is het wel! Ik vind hem wel echt mooier.
[ [url=m/QqLTHA.jpg]Afbeelding[/url] ]


mooi, laat je weten hoe hij bevalt ten opzichte van de micklem?
Welke maat heb jij voor je paard?

_Lorette_

Berichten: 12084
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:17

Ik vind de Schockemohle ook veel mooier. Ik houd niet zo van dat hoekige. De fullmaat mag van mij blijven voor paard met kleiner hoofd. Met gaatjes bijprikken lukt het net. Na jullie verhalen durfde ik het niet aan om te ruilen voor een maat cob. Bij dit paard merk ik dat ze de stabiliteit van het hoofdstel plezierig vindt. Mijn ruin loopt juist met een alles behalve anatomisch hoofdstel en dat lijkt hem ook het beste te bevallen.

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:00

Okee bedankt, dan ga ik hem nog een stuk laten zakken!

streep

Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:18

ik weet niet of je het zo goed ziet
Afbeelding

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:30

Esther_r20 schreef:
DatBenIkNou schreef:
Ik rijd nu met de Micklem competition. Heb hem nooit echt mooi gevonden en nu de Schockenmüller Beta aangeschaft. Morgen voor de eerste keer mee rijden, hopelijk vind ze het oké want veel geld is het wel! Ik vind hem wel echt mooier.
[ [url=m/QqLTHA.jpg]Afbeelding[/url] ]


mooi, laat je weten hoe hij bevalt ten opzichte van de micklem?
Welke maat heb jij voor je paard?

Heb de cob, maar neusriem laten vervangen voor langere. Full was echt veel te groot. Van Rambo heeft ze small Horse. Ik laat weten of het bevalt en of er verschil voelt met de Micklem.

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:55

Ingrid_92 schreef:
Hoe vinden jullie deze zitten? Eerder deze week had maat cob besteld, maar daarvan konden niet eens de riempjes dicht. Nu een maat full binnen gekregen. Hiervan kunnen de riempjes ook maar net dicht. De kaakriem/keelriem zit nu op het eerste gaatje. Ik wil hem bitloos gaan gebruiken. Zit hij dan zo goed?

[ [url=m/VIYQgd.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/GbFGNB.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/Ar6LX6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Even foto bewerkt.
Blauwe is zijn jukbeen. Daaronder door hoort die hoek van de Micklem (heb ik in rood getekend)
Door die naar beneden te doen zakt ook kinriem naar ongeveer de plek wat ik ook rood getekend heb.
Heb ook idee als ik eerste foto zie is dat je frontriem te klein is. Daar zit ie best hoog

Afbeelding

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:15

Ah super, heel duidelijk! Bedankt!!

Maar ben dan wel bang dat de kinriem dan niet meer dicht past.. hij zat hier al op z'n langst. En meer naar beneden wordt het ook breder?

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:40

Ik zou eens beginnen met de frontriem eraf halen, dan kan het hoofdstel in het geheel iets naar beneden zakken waardoor de kaakriem ook meer plaats krijgt. Weet niet of dit hoofdstel op deze manier passend gaat worden hoor, want de bakstukken moeten ook wat zakken maar heb het idee dat hij dan weer niet lekker bij de neus/kin uit gaat komen.

Die pasvorm is wel echt ruk af en toe al je paard niet een standaard warmbloed koppie heeft. >;) Heb voor m'n arabier maatje pony besteld om te passen, vrees dat die wellicht te klein gaat zijn. Als dat zo is hou ik toch maar de cob, want verder vind ik het echt zó'n fijn concept om mee te werken aan de longe.

J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 06:39

Ik denk eerlijk gezegd dat dit hoofdstel niet gaat passen bij je fjord. Hij mag echt nog een heel stuk lager en dan komt de neusriem denk ik op het zwevend neusbot, waar hij ook niet hoort. (Dit is iets wat je alleen moeilijk van een foto kunt zien, dat kun je het beste zelf even voelen..)

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 08:17

Mijn ‘standaard’ warmbloed lijkt hij ook wat laag op de neus helaas. Het past gewoon niet altijd. Afbeelding
Maar ik blijf er wel even mee werken als het niet te storend is?

J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 08:24

Je kan er altijd mee werken, mijne ligt ook nét iets te laag voor het mooie, als je paard er verder maar geen last van krijgt of gaat krijgen.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 08:40

Oké dankjewel! Als ik hem hoger doe komt het jukbeen in de knel. Misschien een tussengaatje prikken?

J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 08:57

Oh ik had niet begrepen dat het een vraag was.. :+
Je kan het proberen, maar ik denk dat de neusriem dan alsnog op het zwevend neusbot blijft liggen en dan ook nog de jukbeenderen bekneld raken.

Ik heb overigens besloten om over te gaan op een ander hoofdstel, zoektocht naar een goed passend (bitloos) hoofdstel is begonnen :o

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 10:25

Wie heeft zijn Micklem al lang? Rij er nu bijna 6 jaar mee. Ik poetst niet vaak, maar ook niet 1x per jaar. Het leer is zooo stug en stijf geworden. De kaakriem en kinriem kunnen alleen op het laatste gaatje en in de winter (heb een IJslander met véél haar) ‘staat’ het hoofdstel echt in zijn vacht. Lijkt het op het oog heel strak te zitten. Krijg er ook regelmatig opmerkingen over. Daarnaast kwijlt hij altijd heel erg tijdens het rijden :o en de kinriem krijg ik echt niet schoon. Er zit zoveel viezigheid in de naden. Zoo jammer want mijn paard loopt er fantastisch op.

Iemand die dit ook ervaart na een aantal jaar gebruik?

Die hooks zonder sluiting aan de neusriem ziet er héél fijn uit! Heb ooit een (IJslander) hoofdstel van hooks gehad en nog nooit zon soepel hoofdstel gehad. Is het een idee wanneer er meerdere mensen geïnteresseerd zijn dit samen te bestellen? Of maakt dat weinig uit qua verzendkosten?

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 10:31

Ik heb mijn micklem nu 3 jaar en misschien 2 keer verzorgt (1 keer toen ik hem had gekocht en 1 keer tussendoor. Leer is nogsteeds soepel en helemaal goed. Wel heb ik een paard die nauwelijks schuimt oid. dus de neusriem is ook nog top. Wel gebruik ik hem intensief, bekant elke dag.