Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 14:36

Vraagje, welke teugels gebruiken jullie bij het bruine Hooks Fairfield Chester hoofdstel? (en matcht qua kleur goed?) Ik vind de fairfield teugels er niet erg prettig uit zien met al dat rubber.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 14:53

Rachel_x schreef:
Vraagje, welke teugels gebruiken jullie bij het bruine Hooks Fairfield Chester hoofdstel? (en matcht qua kleur goed?) Ik vind de fairfield teugels er niet erg prettig uit zien met al dat rubber.


Dat had ik gevraagd aan Hooks, zij kwamen met deze teugels:

https://www.hookseurope.com/horse/horse ... llection-1

Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:17

Rena100 schreef:
Rachel_x schreef:
Vraagje, welke teugels gebruiken jullie bij het bruine Hooks Fairfield Chester hoofdstel? (en matcht qua kleur goed?) Ik vind de fairfield teugels er niet erg prettig uit zien met al dat rubber.


Dat had ik gevraagd aan Hooks, zij kwamen met deze teugels:

https://www.hookseurope.com/horse/horse ... llection-1


Dankjewel! Heb jij ze nu? En passen ze goed bij elkaar? Ik moet dan neem ik aan de dark Brown versie?

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:30

Retourneren zijn ze heel erg makkelijk, maar ik woon in Zweden dus misschien niet helemaal vergelijkbaar. :))

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 16:04

Ik denk dat als het hoofdstel niet past je hem snel wel kan verkopen op bokt/mp, mocht het een bruine maat full zijn hou ik alvast aanbevolen :P

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:51

Ik heb hem niet besteld. Mijn zadel is nog niet binnen en ik ben bang dat het totaal niet dezelfde kleur is.

Ik ga eerst eens een poging wagen om een hoofdstel aan te laten meten door mijn stalgenoot van bridle2fit, alhoewel ik niet mega enthousiast ben over de kwaliteit van Hooks, ik vind ze er niet zo fijn uit zien. Maar kan bij haar wel proberen dus dat is wel fijn.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 28-08-18 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast op verzoek plaatser

LGhorses
Berichten: 35
Geregistreerd: 20-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:40

nontie schreef:
LGhorses schreef:
Ik heb het hoofdstel Gipsy van Horka. Een heel erg mooi hoofdstel met anatomisch gevormde neusriem en anatomisch gevormd kopstuk. Meer voor de dressuurliefhebbers, het heeft een chique uitstraling. En ik vind de prijs ook meevallen, €79,95. Hiervoor krijg je ook een goede kwaliteit leer, en teugels erbij! De frontriem vind ik iets minder want ik houd niet zo van parels, maar die kun je natuurlijk vervangen :p
Ik heb hem hier gekocht: https://livinhorseshop.nl/hoofdstel-gipsy
[ [url=m/r04ReT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Kan je een foto maken als je hem bij je paard om hebt? Ben benieuwd hoe dat teruggesneden kopstuk valt..


Ik heb even een foto voor je gemaakt, hoop dat het zo duidelijk voor je is!
(Het lijkt alsof hij niet heel erg is teruggesneden, maar dat is ie wel, komt doordat ik wat meer manen bij zn voorpluk heb gesmokkeld, dus je moet de manen even wegdenken :P )

Afbeelding

Afbeelding

Edit: dit hoofdstel is maat Cob

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 23:32

magootie schreef:
x_Milou schreef:
Weet iemand hier hoe PS of Sweden hoofdstellen vallen? Ik zit er met mijn ruin mee dat zijn kiezen aan het wisselen zijn, en een hoge neusriem precies op die plek zit. Dus wilde ik graag een Pioneer bij hem proberen. Hij heeft een Full maat, en ik zou het hoofdstel dan ook graag voor mijn merrie proberen, zij zit tussen Cob en Full in. Volgend jaar gaat de ruin de verkoop in, en ga ik verder met een 3jarige merrie, die heeft ook nog maar een klein koppie.
Ga ik al deze paarden in hetzelfde hoofdstel kunnen passen? 3 hoofdstellen a 250 euro vind ik een tikje overdreven :Y)
En werkt het frontriemensysteem makkelijk? Ik zou het hoofdstel dan graag voor springen en dressuur gebruiken, en met springen kan ik dat glitterfestijn wel missen :')
Heeft iemand al een eigen foto van de Pioneer, is de neusriem lak/glans? En kan ik het hoofdstel ergens uittesten?

Ik heb de Pioneer Revolution nu een jaar. Ik heb hem in fulle met een cob neusriem omdat mijn merrie ook altijd tussen 2 maten zit ;)

Hier een foto. Is wel met een andere frontriem. De originele heb ik er nu op zitten en heb ik steentjes op gezet ;)
[ Afbeelding ]


Mooi! Op jouw foto vind ik het leer er ook goed uitzien, op de foto’s van PS zelf lijkt het vaak wat glanzend vind ik.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:52

Misschien kunnen jullie mij helpen:
Ik ben aan het orienteren voor een anatomisch hoofdstel zonder sperriem of een riempje dat voor het bit langs gaat. Mijn paard vnd het naar en ik onnodig. Dus een anatomsich hoofdstel met alleen een hoge engelse neusriem.

Ik ben zelf ook op speur tocht maar als jullie nog een paar sites weten dan hoor ik het graag.

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:01

Bralindy schreef:
Misschien kunnen jullie mij helpen:
Ik ben aan het orienteren voor een anatomisch hoofdstel zonder sperriem of een riempje dat voor het bit langs gaat. Mijn paard vnd het naar en ik onnodig. Dus een anatomsich hoofdstel met alleen een hoge engelse neusriem.

Ik ben zelf ook op speur tocht maar als jullie nog een paar sites weten dan hoor ik het graag.


De Fairfield Lungus voldoet aan je eisen :j

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:32

Bridle2Fit heeft nieuwe neusriemen, ben er erg benieuwd naar. Ga ze in ieder geval proberen via mijn stalgenootje.

Afbeelding

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:54

Ik heb er 1 van schockemohle :)

Afbeelding

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 15:10

Wat vinden jullie?
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 15:15

Bralindy schreef:
Misschien kunnen jullie mij helpen:
Ik ben aan het orienteren voor een anatomisch hoofdstel zonder sperriem of een riempje dat voor het bit langs gaat. Mijn paard vnd het naar en ik onnodig. Dus een anatomsich hoofdstel met alleen een hoge engelse neusriem.

Ik ben zelf ook op speur tocht maar als jullie nog een paar sites weten dan hoor ik het graag.


Ik heb een BR hoofdstel (wel een tintje donkerder gemaakt, zo krijg je hem niet) en die heeft een volledig afneembare sperriem (lusje blijft dus ook niet zitten. Daarnaast is ie heel mooi gevormd in het kopstuk.

Afbeelding

Afbeelding

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 17:35


Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 17:42

meiske1577 schreef:
Ik heb de shockemohle slimford. Heel fijn hoofdstel ben er erg blij mee. Mooie anatomische neusriem zonder sperriem.


https://www.horze.nl/hoofdstellen/schoc ... or=BL%2FSI


Ook heel mooi! Iets meer de dressuur versie van die van mij. Vind de kwaliteit van schockemohle wel echt super. Boterzacht!

Sara18

Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 17:55

Vandaag een hoofdstel gekocht van Quur. Wat een geweldig zacht hoofdstel en wat een verschil in rijden. Dus ik ben er nu ook wel achter gekomen dat een anatomisch gevormd hoofdstel echt wel zijn vruchten afwerpt. Afbeelding

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 19:20

Capriootje schreef:
meiske1577 schreef:
Ik heb de shockemohle slimford. Heel fijn hoofdstel ben er erg blij mee. Mooie anatomische neusriem zonder sperriem.


https://www.horze.nl/hoofdstellen/schoc ... or=BL%2FSI


Ook heel mooi! Iets meer de dressuur versie van die van mij. Vind de kwaliteit van schockemohle wel echt super. Boterzacht!


Ja absoluut heel zacht. Kopstuk ook heel mooi zacht. Ik heb voor mijn andere paard de Malibu die is hetzelfde maar dan rondgenaaid en met sperriem.

Als ik nog eens in de mogelijkheid kom wil heel graag de beta ook eens proberen.

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 10:18

Laatst bijgewerkt door Janneke93 op 02-09-18 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 10:20

Die nieuwe van qhp is er al. Ik heb m paar posts geleden neergezet. Ik ben er super tevreden over.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 10:23

Hoe vinden jullie deze chester field zitten? Ik twijfel over de kaakriem, vind die niet helemaal lekker zitten. Maat is full
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 10:28

Ik heb ook het nieuwe hoofdstel van QHP

Afbeelding
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 10:33

Past mooi bij jouw paard!

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 10:45

Saaams schreef:
Past mooi bij jouw paard!


Ja ben er super blij mee..

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 11:09

Afbeelding

Lijkt op de collegiate comfitec die ik bij horze heb gekocht.
Is inderdaad een super fijn hoofdstel.