Barefoot cheyenne drytex op paard met hoge schoft

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Nadia_

Barefoot cheyenne drytex op paard met hoge schoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 15:53

Iemand ervaring met een cheyenne op een smal paard met hoge schoft? Mijn nicht heeft een paard gekocht en wintec/thorrowgood etc passen niet. Ze is sowieso aangewezen op een kunststofzadel omdat ze bijna geen kracht heeft in haar armen en dus geen zadel van weet ik hoeveel kilo kan tillen.
Tips?

_Nadia_

Re: Barefoot cheyenne drytex op paard met hoge schoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 09:26

Niemand?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 09:28

Je hebt bij de Cheyenne verschillende pommels (vervangingen van de boom).
Daarbij heb je ook een smalle hoge pommel, ik denk dat die dan perfect zou zijn voor het paard van je nicht..
Je kunt altijd een testzadel aanvragen bij bijvoorbeeld Equixantos. (www.equixantos.com) en dan met een hoge smalle pommel. :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 09:28

een barefoot zadel kan je een week testen, dus dat zou je kunnen proberen. Ik heb zo'n zadel, inderdaad heerlijk licht van gewicht. Mijn paard is rond en heeft geen hoge schoft, dus daar heb ik geen ervaring mee. Mijn zadel ga ik wel verkopen omdat ik er zelf niet lekker op zit.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 09:32

Mm, ik lees mee.
Ik heb ook een Barefoot Cheyenne, en die was van onze haf. Nu hebben we een kwpn met hoge schoft en die moet hem nu op.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 09:34

Bedankt, ik zal het aan haar doorgeven, een testzadel aanvragen moet ze dan zelf maar even kijken of dat gaat, ze woont namelijk in Spanje, en wat ik zo gauw kon vinden is dat ze daar geen testzadels hebben.
T enige wat ik me dan nog af vraag, stel het paard wordt breder door bespiering, hebben ze dan ook een medium pommel die wel hoog is?
Ik zeg eerlijk, ik heb 0,0 verstand van boomloze zadels, heb zelf altijd met een wintec gereden, maar dat was voor dit paard geen optie.
Ik zal haar eens vragen of ze me een foto door kan sturen van het betreffende paard, misschien dat er van de foto wat af te leiden is?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 09:34

ik ben niet helemaal thuis in boomloze zadels maar ik ben op dit moment aan het uitproberen.
ik heb op mijn paard op dit moment een barefoot chayenne liggen.
mijn paard heeft ook een best hoge schoft alleen niet een smalle en mijn paard is ook niet wat je zegt smal.
ik heb het zadel met een M pommel en dat gaat goed, je hebt best kans dat het zadel met een S pommel op het paard van je nicht past.
je kan bij barefoot om een test zadel vragen, dan kan je hem uitproberen.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 09:35

In Spanje is voor zover ik weet een testzadel dus niet mogelijk, dus dat is geen optie. Vandaar de vraag hier om ervaringen.

Hierbij een foto van het paard, hij is nogal schraal, maar daar werken ze aan ;)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:31

Is hij al gereden? Hij lijkt namelijk behoorlijke spier atrophie naast de schoft te hebben, vandaar die kuilen daar. Je zal zeker een smallere pommel nodig hebben, een zadel met VPS en een set dubbele inlages om genoeg comfort te geven. Zodra de bespiering weer terug komt zal je wellicht af kunnen met een medium pommel.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 16:38

Hij is prima gereden, alleen de laatste 2 jaar heeft hij stilgestaan. Nu wordt hij weer opgepakt door mijn nicht, ze heeft hem vorige maand gekocht, zij kent hem van vroeger en hij is vanuit nederland naar Spanje gegaan.
Voor zover ik weet heeft hij voor hij stil kwam te staan (gezondheidsprobleem van de eigenaresse) M2 gelopen, maar zoals gezegd, het fijne weet ik er ook niet van.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:37

Ik heb mijn barefoot cheyenne verkocht met als enige reden de hoge schoft van mijn paard ..... Het pastte niet goed. Nu reed ik wel met de gewone pommel en niet met de hoge pommel. Kon ook niet, want de hoge pommel wordt ook weer smaller, en dat kon dus niet. De gewone pommel was qua breedte goed, maar niet hoog genoeg dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:53

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:54

Wat bedoel je precies ?
Ik had een cheyenne, vorige model. Maar dat maakt niets uit ivm de pommel. Super dikke inlages aan de voorzijde ( extra bijgevuld ) maar het bleef strak over zijn schoft trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 15:24

Maris schreef:
Wat bedoel je precies ?

model van een 3 jaar geleden, of met kussentjes, of met het nieuwe vps (sinds 1 jaar)?