wil een nieuw zadel en dan zeker een kunststof met verstelbare boom.
nu twijfel ik tussen deze 2.

van 15 tot 18.5 inch in zwart Met brede kussens en verwisselbare boom Een Stabiele Ontspannen Zit, een Weldaad voor de Gevoelige Paardenrug Dit zadel biedt comfort en Klasse.
Y Girthing and flexibloc system.
Unieke Elastiflex boom voor een excellente communicatie, houdt rekening met de bewegingen van het paard en ruiter, levenslange garantie bij normaal gebruik
en die heb je met of zonder cair!

Dressuurzadel van Thorowgood met een suèdelook.
1. verwisselbare boom: afhankelijk van het type 4 tot 6 verschillende boommaten, van smal tot extra extra breed.Er zijn 2 types: de S-boom voor zadels met "vierkante lepel" en de R-boom voor zadels met "ronde" lepel. Gullet
2. ingenieus systeem om halve boommaten te creëren of asymmetrie in het paard op te vangen(Fish TM systeem)
Fish
3. verplaatsbare lederen singelstoten. Afhankelijk van het type zijn er of 4 à 5 punten waarop de stoten kunnen worden bevestigd of het V-systeem met 2 mogelijke posities voor de voorste singelstoot. Girth
4. kniewrongen en wrongen achterop die met klittenband zijn bevestigd. Naar keuze kunnen die geplaatst, veranderd of verwijderd worden.
5. een lichtgewicht SimaTree® zadelboom, die zo gemaakt is dat het gewicht van de ruiter optimaal wordt verdeeld en de ruiter in balans op het paard zit.
het is voor mijn paardje in mijn profiel.
loop me echt suf te piekeren wat ik moet doen!
kan iemand me helpen?
reacties met andere zadels(modellen) heb ik niks aan, wil echt een van deze 2!