Wie heeft er ervaringen met het opvullen van Wintec pro cair

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Beng

Wie heeft er ervaringen met het opvullen van Wintec pro cair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 20:12

Wie heft er ervaring met het opvullen van Wintec Isabelle Werth Pro Cair zadels.
Is dit mogelijk of niet en bevalt het dan. Ik twijfel namelijk of dit kan en of het daarna ook goed ligt en dan niet te hard wordt. Kan natuurlijk bij de zadelmaker informeren, maar wil ook wel graag ervaringen horen.

cherish

Re: Wie heeft er ervaringen met het opvullen van Wintec pro cair

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:06

hoi,

heb gehoord/gelezen dat je een cair zadel niet op kan vullen maar de cair eruit moet laten halen en opnieuw moet laten vullen met wol.

Beng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 20:28

Dank je wel voor je antwoord. Inmiddels heb ik navraag gedaan en inderdaad gehoord dat je de cair niet kunt opvullen. Bij een flair zadel kan er wel lucht ingeblazen worden, maar die heb ik niet.

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:52

Ik heb een Wintec pro cair 2000 gehad. deze kun je gewoon opvullen met wol. Was bij die van mij ook gedaan. Er zit een gedeelt waar alleen lucht in kan (kan ook niet bijgepompt worden) en een gedeelte met wol.

Lilly79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:48

Ik heb er geen ervaringen mee... Maar heb zelf een Wintec Isabell Werth, blijf het topic maar even volgen.
Weet iemand misschien een zadelmaker die veel met Wintec zadel werkt?

Beng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 20:27

Dank je voor jullie antwoorden. Ik heb nu contact opgenomen met een zadelpasservice. Ze komen de 28e aan huis om te kijken hoe of wat. Ik heb inmiddels ook al een bredere boom geprobeerd, maar het zadel schuift alleen nog meer naar voren.
Ze loopt zichzelf daardoor kapot achter de elleboog. Het is een arabiertje. Inmiddels ook al gehoord dat dit een bekend probleem bij de arabier is. Het is vrij moeilijk om daar een goed passend zadel voor te krijgen. Alleen ik heb haar al zes jaar en dit probleem is iets wat van de winter is begonnen.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 20:37

Heeft iemand een idee wat een gangbare prijs is om cair te laten vervangen door wol?

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:34

Mrijn schreef:
Heeft iemand een idee wat een gangbare prijs is om cair te laten vervangen door wol?

Dit kan volgens mij met een wintec niet. Het beste kun de dan een aantal zadelmakers op bellen en het vragen.

Met een zadelmaker heb ik een zeer slechte ervaring, ik weet niet of die bij jou in de buurt komt.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 07:38

Ik heb het ook niet over een wintec, maar over een Bateszadel.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:13

je kunt cair wel laten vervangen hoor bij wintec, wat het kost weet ik alleen niet.

edit, even de zoekfunctie gebruikt en zie dat het ongeveer 100 euro kost.