Slowfoam zadelpads

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

chiquehipp

Slowfoam zadelpads

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 15:12

Hoi iedereen!

Ik heb jullie mening nodig!

Wat vinden jullie van slowfoam (NASA-traagschuim) zadelpads? Deze pads zijn ontwikkeld om de paardenrug te ontlasten door de druk gelijkmatig te verdelen onder het zadel. Deze pads zijn bijvoorbeeld uitermate geschikt voor ruiters die meerdere paarden rijden met één zadel! Het paardenwelzijn is ermee gebaat, volgens mij.

De dekjes zijn duurzaam, ze zijn wasbaar en mooi. Het slowfoam heeft zich al bewezen in matrassen, hoofdkussens en fietszadeldekjes. Mensen die hierop slapen of zitten zijn razend enthousiast!

Nu wil ik dus heel graag weten wat jullie ervan vinden. Geef je reactie en ik ben je eeuwig dankbaar!! :o

LOBKE_ALASKA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:18

Ik heb ook zo'n pad omdat mijn friesje afgelopen jaar iets te dartel was in de weide en daardoor last kreeg van haar rug. Met die pad ontlastte ik haar rug ideaal, zodat ik ze wel kon blijven rijden. Want stilstand verergert meestal rugproblemen. Dus binnen notime was ze gelukkig weer van haar rugprobleemje af, en kan ze nu weer vrolijk ronddartelen in haar weitje.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:18

chiquehipp schreef:
Deze pads zijn bijvoorbeeld uitermate geschikt voor ruiters die meerdere paarden rijden met één zadel!

:n
Heel slecht

Zo gaan de mensen denken "och, dan hoeft een zadel niet meer perfect te passen.. ik leg gewoon zo'n ding eronder."
Maar zo'n traagschuim kan echt geen te krap zadel passend maken.
Erop slapen is heel wat anders dan erop rijden.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:17

Ik had zo'n pad voorheen onder mijn buitenrit zadel. Vond het wel een fijn idee voor de echt lange ritten.
Beviel prima, maar kan niet zeggen of m'n paard anders klachten had gehad.

Ik gebruik 'm nu niet meer. Ander paard en die krijgt het helemaal op z'n heupen als er iets anders voelt aan het zadel.

Ik heb trouwens een flexquality pad. Materiaal voelt wel heel aangenaam.

linscho

Re: Slowfoam zadelpads

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:44

Ik heb ook zo'n soort pad onder mijn vorige zadel gehad, vond het erg fijn werken!

TICKELS

Re: Slowfoam zadelpads

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:58

Ik heb zo'n pad mogen proberen. Vond het niks, paard liep veel fijner met een Prolite pad.
De Flexquality sleet ook nog eens snel als je hem direct op de rug gebruikte.
Bovendien hoorde ik later is er nooit onderzoek naar gedaan of het echt wel werkt. Prolite is wel uitvoerig getest.
Nee, voor mij nooit meer anders dan Prolite!