[WN] laarzen dikkere kuit

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

chery

laarzen dikkere kuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 12:54

Kunnen jullie mij wat tips geven...
Welke westernlaars heeft ruime kuitwijdtes?
Ik heb namelijk nogal forse kuiten en wil langzaamaan gaan kijken voor een paar mooie laarzen voor het rijden.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:09

Mijn moeder heeft ook dikke kuiten, maar mijn Ariat's passen haar perfect.
Verder zijn het ook gewoon heel fijne laarzen, zowel voor het rijden als om gewoon mee rond te lopen.

superpony

Re: laarzen dikkere kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 17:27

Ik heb altijd het omgekeerde probleem. Misschien kan je naar wat lagere modellen kijken? En ik denk dat bij de goede merken wel breedte maten zijn ook. Moet je misschien eens aan arthur vragen, omdat hij toch wel veel voorraad heeft.
En ik weet niet welke schoenmaat je hebt, maar misschien vallen mannenmodellen breder?
Ik zeg wel eerlijk dat ik mijn laarzen veel te weinig gebruik, dus meestal met schoenen rij. Komt misschien ook omdat die van mij weer iets te breed zijn, geen idee eigenlijk, waarom ik altijd mijn schoenen kies.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 20:16

Ik kan eens kijken op het Nk wat arthur bij hem heeft...Ik neem aan dat hij daar staat.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:38

Als je nog slimmer bent, bel je hem van tevoren of hij wat brede maten in jouw maat meeneemt.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 06:53

superpony schreef:
Als je nog slimmer bent, bel je hem van tevoren of hij wat brede maten in jouw maat meeneemt.

:)*

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:22

Ik heb Twisted X Boots gekocht bij Rene van Weternspul. Zitten perfect om mijn brede kuiten, dus absoluut een aanrader.
Ook hij is volgens mij aanwezig bij het NK.
Deze laarzen lopen ook super en erg fijn om mee te rijden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 14:45

ik heb ook dikke kuiten en mijn ervaring is dat ik niet met kortere laarzen kan rijden omdat ik dan mijn kuiten ter hoogte van de aantrek-lussen kapot rij. Juist vanmwege mn dikke kuit in combi met korte pootjes.
Voordat je dure laarzen koopt kun je misschien een keer laarzen van iemand lenen om te zien of dat bij jou ook zo is? Ik rij nu noodgedwongen met jodphurs of bergschoenen (wedstrijden met lace-ups) en mn laarzen gebruik ik naar kantoor :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:03

Cissy, kon je die lussen niet voorzichtig laten verwijderen dan, zodat je iig aan de binnenkant een gladde laars hebt?

Ik denk dat als bijv iemand met veel spul zoals arthur of westernspul, zoals werd genoemd, geen breedte maten heeft, je misschien de mannenmodellen kan proberen, maar dat ligt aan je schoenmaat ook.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:13

cissy schreef:
ik heb ook dikke kuiten en mijn ervaring is dat ik niet met kortere laarzen kan rijden omdat ik dan mijn kuiten ter hoogte van de aantrek-lussen kapot rij.

Zelfde probleem hier, maar ik heb het opgelost door van die lange (paardrij)sokken te dragen tot net onder de knie.

Mijn dikke kuiten passen overigens prima in Sendra's.

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:36

ik heb inderdaad ook hoge paardrijsokken aan in mijn westernlaarzen. Die van Harry's Horse zijn perfect voor dikke kuiten.
Anders rij ik ook mijn kuiten kapot, maar dit schijnt ook bij mensen met dunne kuiten voor te komen *D

chery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 16:07

Ik rij nu ook met lacers, ook de wedstrijden. Maar vind een laars gewoon mooi...

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:45

Ik heb nu ariat ropers van Westernspul en deze bevallen prima , ik heb ook hele forse kuiten ! Oja en eronder voetbalkousen !

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:37

Met lange sokken heb ik ook al geprobeerd, die lussen zijn gewoon te dik en zitten in de weg. Er af halen is niet echt een optie. Ik moet gewoon volgende keer laarzen kopen zonder lussen! ;)

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:58

Gewoon het herenmodel proberen, ben je van heel het gezeur af, die zijn wijder nl.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:38

Dat zei ik ook al, maar als je kleinere voeten hebt, zijn ze er vaak niet.

Cissy, waarom kan je de lussen niet verwijderen? Kan je ook heel netjes laten doen. En dat gedeelte zie je niet als het minder mooi is bijv. Bij mijn laarzen zou het volgens mij wel kunnen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 00:19

Chery rij gewoon naar westerbork toe dat is toch dicht bij jou, op het NK staat Monique trouwens ook

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:30

Ik heb een paar Sancho's, wat kort, maar ideaal voor bredere kuiten (maat groter kopen). Ik heb ook nog Sancho laarzen voor gewoon gebruik, lijken smal, maar passen ook.
Ik heb ook een paar rijlaarzen van Sendra, deze vallen wat smaller.