Ik ben al een hele tijd aan het rondkijken voor een lamswollen shabrak. Maar iedere keer weer blijkt de ruglengte tussen de bontranden veel te kort te zijn voor mijn 18 inch zadel. Voor mijn zadel heb ik namelijk ongeveer 55 cm nodig aan ruglengte, meeste lamswollen shabrakken komen niet verder als krap aan 50 cm ! Hoort het zadel soms op de bontranden te liggen ?????
Of is een shabrak zonder bontrand achter wel wat langer ?
Pff dat is waar je al snel tegenaan loopt ja, veel mensen hebben ook echt het zadel op de bontrand liggen, maar daar werk je alleen maar rugproblemen mee in de hand omdat je dan een klein stukje hebt wat dikker is. Kan je drukplekken of spierproblemen van krijgen. Toch zie je het echt vaak Ik zie liever dat het bontrandje aan de voorkant iets in de kamer zit dan dat het zadel achter op bontranden ligt iig.
De bontjes zonder bontrand zijn net zo lang, maar dan zonder de bontrand waardoor je daar zo'n 2 a 3 cm mee wint Minder mooi, wel functioneler omdat je die onder je dekje kan leggen, waar hij eigenlijk ook voor bedoelt is
Bij Mattes kan je tot XL gaan, dan is de ruglengte 62 cm, dus dat moet ZEKER passen, zelfs met bontranden voor en achter. Zonder bontranden kan je gewoon een large van 58 cm nemen. Medium is 54 cm, dat is dus net te kort.
Maris
Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-09 17:10
Hoi Foxy80, En wat is de ruglengte van een dekje met alleen voor een bontrand ? Zonder bont gemeten ?
Groetjes,
Maris
foxy80
Geplaatst: 04-09-09 17:13
Net hetzelfde. Per bontrand moet je 3 cm 'verlies' rekenen, omdat je daar je zadel niet op kan leggen. Het is dus niet zo dat de lengte wordt aangepast omdat je er bontranden op wil. Klassieke bontjes met 2 bontranden vallen dus kleiner uit dan zonder. Met 1 bontrand kom jij toe met een large