Ervaringen met Frank Baines zadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Wildflower

Ervaringen met Frank Baines zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 13:44

Ik ben inderdaad benieuwd wat de ervaringen van jullie zijn met deze zadels.

Hoe ze liggen, hoe ze rijden? Of ze goed pas worden verkocht en of ze goed pasbaar zijn te houden?
Iemand ook ervaring met de Frank Baines Omni?

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en lees af en toe dat iemand een FB zadel heeft maar ben erg benieuwd hoe die dan bevalt.

aslo

Re: Ervaringen met Frank Baines zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 14:40

Wij hebben er 1 in bestelling, komt medio oktober. Mijn dochter heeft er mee proef gereden en vond 'm toppie. Was het enigste zadel wat we gepast hebben, die meteen goed lag. Alleen was deze bruin, en we willen graag een zwarte, dus moest besteld worden.

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 14:41

Weet je ook welk type Frank Baines zadel? en is het zadel voor de schimmel in je profiel?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:32

De Elegance. Voor de merrie schimmel idd uit mijn profiel (de andere schimmel is een ruin).

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:02

Ik heb ook een Frank Baines dressuurzadel. Geloof model Elegance. Héérlijk zadel, heb em 2e hands gekocht en ben nog niet vaak weer zo'n fijn zadel tegen gekomen.
Paste gelijk op mn paard destijds, en heeft op vele andere paarden ook goed gelegen.

Ik heb geen flauw idee hoe oud mn zadel is maar ik heb em alweer 5 jaar. Niks geen overmatige slijtage, alles blijft netjes terwijl ie toch flink gebruikt wordt.

Ik zit er superstevig op, maar ook niet zo opgesloten dat je geen kant meer op kan.

Als ik ooit een ander zadel moet omdat deze af is, wil ik er weer 1!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:04

Mijn buurmeisje heeft net een FB zadel gekocht, prachtig zadel (springzadel weliswaar), heel mooi zacht, ze zit meteen een stuk beter en er hoefde niks aan veranderd te worden om hem goed passend te krijgen.

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 13:55

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben echt heel benieuwd of het "het" zadel gaat worden voor mijn paard. Het klinkt in ieder geval positief.

Maar niemand nog ervaring met de Omni?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 09:51

Nou onze Baines is eindelijk binnen, pfff..... , vond de langere levertijd ( 3 maanden ipv 2 maanden) wel wat minder. Temeer omdat ons oude zadel niet ingeruild kon worden en ik deze 2 maanden terug al goed kon verkopen. Hebben dus zolang het maatzadel van onze ruin moeten gebruiken en daar was ik minder content mee. Maar goed, hij is er. Gisteren even (onder toezicht van de MSCF'r) proef gereden en lag net zoals de demo meteen goed. Zodra we er bijna 20 rij uren op hebben zitten ff een afspraak maken voor nacontrole en indien nodig bijvullen/aanpassen.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 01:49

Wildflower: heb je al iemand van Baines langs gehad, je vertelde namelijk in je ander topic dat er iemand langs zou komen om te passen. Nu was ik benieuwd of dit wat was, of dat wel passend was en lekker zat. Ik was me nog niet opgevallen, dat je iets in je oude topic had toegevoegd, ik had daar namelijk gevraagd of je nog even zou willen laten horen hoe het passen was verlopen.

(verder was ik benieuwd welke zadelmaker je bij je paard had gehad voor de fairfax(mag evt. via pb))

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 07:12

Bij mij is happyhorseadvies.nl langs geweest voor mijn Frank Baines.
Heb een chocolade bruin model. Ben er erg blij mee.

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 09:15

@ Sammie18: afgelopen dinsdag is Happyhorseadvies bij mij geweest met 2 Frank Baines en een Crown springzadel om te passen. De FB reflex lag het beste maar toen ik op wilde stappen schoot hij er vandoor. Of het van het zadel komt is niet helemaal duidelijk want hij is niet zo lang geleden ook behandeld door een osteophaat en was nog erg wankelig en het zit hem nog niet lekker.
Dus uiteindelijk niet meer met springzadels gereden. Over een week of 4 of 5 (als de balans er wat meer is en de bespiering die hij wat is kwijtgeraakt na de behandeling en door een blessure weer iets terug is) gaan we nog een poging doen.

Ik houdt jullie op de hoogte :j

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:20

Ik heb mijn Baines nu een paar maanden. Heerlijk zadel,goed passend voor mijn paard en zit mij superrrrrrr....