[WN] Dekens

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

cloris

Dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 09:11

Geen idee of ik hier goed zit maar ik vroeg mij af of iemand hier een adres weet waar ik een deken kan vinden met een teruggesneden hals, ik zag daar de quarters op stal altijd mee staan vandaar ook mijn vraag hier ;)
Ik kan het niet echt meer vinden maar ik weet ook niet of ze een bepaalde naam hebben, iemand die mij even uit de brand kan helpen?

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:45

Je bedoelt waarschijnlijk een deken met teruggesneden schoft? Die zijn bij de meeste (grote) westernzaken (ook via internet) wel te koop.

chery

Re: Dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:47

En anders horseware dekens. super pasvorm!!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 12:51

SusanW schreef:
Je bedoelt waarschijnlijk een deken met teruggesneden schoft? Die zijn bij de meeste (grote) westernzaken (ook via internet) wel te koop.

Yep die bedoel ik, ik had al een beetje gezocht maar ik hoopte hier wat adressen te kunnen krijgen ;)

chery schreef:

Het gaat mij niet zo zeer om de pasvorm maar zodat de manen van mijn paard een beetje de winter overleven ;)

Splash_

Re: Dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 07:29

Scroll even naar beneden, daar staat een topic over dekens met closed front, en teruggesneden schoft.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:00

Hoi die Beda :D ! "Pipo" ziet er goed uit zeg :9

Succes met je zoektocht naar de dekens!

Voor diegene die het leuk vinden op dit westernforum:
Piropo heeft een aantal jaren bij ons op de manege gestaan en hij was helemaal "in love"
met Black Rose :+: , alleen wilde Rose niets van deze stoere hengst weten }>

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 14:50

chery schreef:
Citaat:

Het gaat mij niet zo zeer om de pasvorm maar zodat de manen van mijn paard een beetje de winter overleven ;)

let wel op dat speciale QH dekens een heel andere pasvorm hebben dan normale dekens vanwege de eventueel grotere borstomvang, dus pasvorm is wel degelijk belangrijk anders hangt de deken halverwege zn voorbenen aan de voorkant.... :)

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 16:59

cissy schreef:
let wel op dat speciale QH dekens een heel andere pasvorm hebben dan normale dekens vanwege de eventueel grotere borstomvang, dus pasvorm is wel degelijk belangrijk anders hangt de deken halverwege zn voorbenen aan de voorkant.... :)

Yep snap het maar de borstomvang van mijn paard is heel aanzienlijk, meeste normale dekens passen ook niet vandaar ;)

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:17

cloris , hoe groot is jouw paard?
en wat voor maat deken heeft hij?

ik heb een grote brede quarter hier en die heeft de grootste maat quarter deken , maat 80.
(ik verkoop ook quarter dekens )

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:30

Big D heeft dekens met teruggesneden schoft. Echter...als die deken voor een Andalusier bestemd is ben ik benieuwd of die wel zo'n deken gaat passen qua lengte...

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 19:41

Jos schreef:
cloris , hoe groot is jouw paard?
en wat voor maat deken heeft hij?

ik heb een grote brede quarter hier en die heeft de grootste maat quarter deken , maat 80.
(ik verkoop ook quarter dekens )

Hoi, mijn paard is 1.62 schofthoogte en ik gebruik normaal 185 en 195 voor hem ;)

Bravura schreef:
Big D heeft dekens met teruggesneden schoft. Echter...als die deken voor een Andalusier bestemd is ben ik benieuwd of die wel zo'n deken gaat passen qua lengte...

Want? zijn deze dekens zo lang?

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:58

op die quarter van mij heb ik een 205, en een quarter deken van 80
dus het zou moet passen .
probleem is misschien de borst van jouw paard, maar op zich zijn quarters ook breed

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 21:23

cloris schreef:
Hoi, mijn paard is 1.62 schofthoogte en ik gebruik normaal 185 en 195 voor hem ;)

Bravura schreef:

Want? zijn deze dekens zo lang?

Nee...ik vind ze klein uitvallen, of mijn paard is te lang..... :D