Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Michellkuh schreef:, met beschermers maak je de pezen zo slap mee..
Ilzas schreef:Nog één keer dan: niets, helemaal niets om doen.
Heeft dan niemand die test in de Bit gelezen en onthouden? Dat eiwit stolt bij/ vanf 40 graden en dat pezen opgebouwd zijn uit? Juist, eiwitten. En dat onder IEDER soort beenbescherming de temperatuur oploopt tot een gevaalijke 38/39 graden. Niet doen dus. Je neemt de luchtkoeling weg en juist koeling is zo belangrijk voor pezen, waarom denk je dat iedereen met een peesblessure altijd staat te koelen met koud water?
Bovendien, uit de mond van de veearts: ik heb meer letsel gezien veroorzaakt door (verkeerd gebruik van) beenbescherming, dan letsel wat voorkomen had kunnen worden door beenbescherming.
Ook zo'n goeie: je paard op een zomerse dag lekker de hele dag met neopreen peesbeschermers op het land zetten...
Kijk als je paard echt strijkt, of je gaat een cross rijden, zou ik zeggen: doe iets om, maar verder krijgen mijn paarden nooit iets om, en ook niet op de trailer. Heb al tig paarden op hun bek zien gaan omdat ze met hun ene been op het klittenband van de transportbeschermer van het andere been gingen staan.