Ky rotary bit wie weet meer hier van

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Agnes67

Ky rotary bit wie weet meer hier van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 18:04

Hoi,

Heb net eindelijk mijn Ky Rotary bit ontvangen van Agradi, in bustrens uitvoering, is een nieuw soort bit met van die bolletjes voor een onafhankelijke inwerking aan beide kanten. Misschien doe ik iets fout, als ik het ding voor me heb beweegt het helemaal niet zo mooi mee, en aan 1 kant zit er op het bolletje een heel scherp kantje aan. Ga het dan ook terugsturen. Weet iemand hoe je bit precies moet bevestigen dat het goed werkt? Zit een of ander vaag tekeningetje bij. wordt er niet veel wijzer uit.

Graag zsm jullie reacties, weet niet of ik er anders wel eentje weer wil, dan zoek ik wel een ander artikel uit.

Groetjes,
A67

germie

Re: Ky rotary bit wie weet meer hier van

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:46

De rotary is een heel fijn bit. Er mag zeker geen scherp kantje aan zitten. Heb jij wel een originele?
het bit is ietsjes gevormd naar de mond. Je moet dus even kijken hoe het mondstuk gevormd is en dan met de iets bollere kant naar voren in de mond hangen.
Het zijn echt hele fijne bitten. Ik denk echt dat jij een misser hebt, want de afwerking is normaal gesproken absoluut zonder scherpe randjes.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 08:43

Volgens mij zijn die van de Agradi van IR en niet de originele van KY ? Is zeer recent nog een topic van geopend. Dus eigenlijk is deze dubbel. Die van KY kosten bijna 40,00 en die van Agradi nog geen 20,00 euro. Dus kwaliteitsverschil zal er dan wel zijn. Wij heben 'm ook al zo'n ruim 2 jaar, dus echt 'nieuw' zijn ze niet.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 08:45

Ik heb ook zo eentje in mn handen gehad, maar heb toch gekozen voor de Robart

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:00

Voor zover ik op de site van agradi kan zien zijn de bitten met bolletje die ze verkopen van Imperial Riding. Deze zijn een stuk goedkoper dan de originele van KY en dat zal dan toch ergens terug te zien zijn. Maar scherpe randjes e.d. horen er natuurlijk niet aan te zitten. Ik verkoop zelf de KY Rotary bitten o.a. en ik hoor er goede berichten over.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:06

Ik heb zelf een een kY Rotary liggen (te koop overigens). De afwerking is juist heel mooi. Geen scherpe puntjes en de delen draaien perfect.

Agnes67

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 11:46

Hoi hoi,
Tot zover wil ik alvast iedereen bedanken voor jullie reactie, heb vanmorgen gebeld met Agradi, ga het bit terugsturen en ze zullen mijn klachten (scherp randje, wil niet goed draaien, kraakt) met de leverancier kortsluiten. Wacht even af waar ze mee komen, denk dat ik toch een orgineel exemplaar wil, ben hier toch wel enigzins van geschrokken, dit hang ik echt niet in de mond van mijn paard. Groetjes, Agnes67

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:56

Het is dus geen Rotary, maar een nepper?
Staat er geen tekentje op het bit?
Ik heb overigens voor de KY Rotary bustrens dubbel gebroken ook gewoon 25 euro betaald, en dat was echt een originele. Dus ik vind de prijs bij Agradi normaal.
Is IR niet gewoon een importeur? Want ze leveren ook de KK bitten.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:59

dacht dat ir ook de orginele aanboden ?
in het begin wel iig

wij verkopen ook de rotary bitten en zijn er zeer tevreden over
vind het erg fijne bitten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:04

Ik zie hier toch het logo van Rotary op staan. Dus als Agradi neppers verkoopt, dan kloppen de afbeeldingen niet en doen ze aan misleiding. Ik zou in ieder geval op basis van de foto's in combinatie met de beschrijving wel degelijk van een echte uitgaan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:21

Ja, dat ziet er inderdaad echt uit. Ik heb de 2e van boven en dit is echt een KY Rotary.

Agnes67

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 22:04

Hoi,
Ben zo blij met jullie reacties.
Die van mij stond wel zo'n tekentje op van rotary bit, was ook een kaart bij waar die op vast had gezeten, was nu los en de plastic stripjes waar die mee vast had gezeten (denk ik) lagen er los bij in. Ook op de kaart en het label stonden de merkjes
van Rotary bit. Ik had de bustrens dubbel gebroken 14.5 cm want 13.5 hadden ze niet en de 12 cm is echt te klein.
Vandaag op de bus gedaan, ben zeer benieuwd waar ze mee komen, deden er overigens helemaal niet moeilijk over, kreeg een retour nummer en een antwoordnummer zodat ik het zonder kosten te maken terug kon sturen. Vind ik wel super eigenlijk.

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:44

Wat is hierbij trouwens het verschil tussen een Robart bit en dit bit?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:29

Agnes67, jij hebt dus eentje gekregen die ook al eerder was teruggestuurd, want het bit hoort vast te zitten op het kaartje.

Agnes67

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 17:06

Denk ik wel, want bit en kaartje lagen er los in met een aantal delen van tyripjes er bij in. Heb nog niets van hun h gehoord, vandaag hebben ze het bit terug ontvangen. Ben benieuwd waar ze mee komen.

Agradi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:10

Wij verkopen de echte, foto's zijn van de bitten die wij verkopen!

De bitten worden ook geleverd op een blauwe kartonnen kaart waar ook nog eens het merk op staat!

Agnes67

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 11:52

Hoi,
Heb ondertussen mijn nieuwe Rotary bit ontvangen, zat keurig vast op het kaartje, alles met het merkje van Rotary. Alles liep soepel en kraakte niet. Heb er een aantal keren al mee gereden, paard lijkt het een fijn bit te vinden. Dus nette service van Agradi. Wil dit jullie toch even meededelen, ben al jaren klant bij Agradi en had nog nooit eerder een klacht over een produkt. Groetjes A67