Pasvorm regendeken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

filou

Pasvorm regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 16:03

Ik weet niet zeker of dit topic hier thuishoort, maar aangezien het over dekens gaat dacht ik dat het hier wel goed was.

Ik ben op zoek naar een regendeken voor mijn paard. Bij de regendeken die hij nu heeft (van Eskadron) krijgt hij kale plekken op zijn schouders. Ik heb hiervoor een borstbeschermer gebruikt, maar ik vind dit toch niet handig en wil er vanaf. De beschermer gaat vaak scheef zitten en regent dan ook nat en dat trek door tot onder de deken. Vandaar dat ik aankomend seizoen een regendeken wil met een goede pasvorm en de minste kans op kale plekken.

Ik heb een winterdeken van Imperial riding, de Tornado. Deze geeft geen kale plekken op zijn schouder, dus ik dacht misschien een regendeken met dezelfde pasvorm.
Ik ben gaan zoeken en kwam de regendeken Hurricane van Imperial riding tegen. Nu vroeg ik mij af of deze een zelfde soort pasvorm heeft al de Tornado.
Iemand die dit weet?

Mocht je dit niet weten, maar ook een gevoelig paard hebben en een deken weten wat een enorm goede pasvorm heeft, wees zo vrij om te reageren ;)

Edit; Ik weet dat er meer topics zijn over pasvormen van dekens, maar dat is toch net elke keer weer een ander soort situatie en net niet de antwoorden waar ik wat mee kan, vandaar een nieuw topic.

filou

Re: Pasvorm regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 20:55

Niemand ervaring?

filou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 14:46

Staat het hier verkeerd, of is er echt helemaal niemand met ervaring wat betreft de pasvorm van regendekens? :\

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:57

Dekens van Weather Beeta hebben echt een super pasvorm. Ze zijn ook wat lager uitgesneden bij de hals waardoor het paard iets meer bewegingsruimte heeft. Op de schouders plooitjes om schuren tegen te gaan.
Dekens van Dominik zijn ook heel fijn qua pasvorm.

Met imperial heb ik geen evaring

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:58

Persoonlijk heb ik geen ervaring met de imperial dekens, maar wel hele goeie ervaringen met de horseware regendekens..
Deze ademen zeer goed, zijn van echt goeie kwaliteit, en blijven keurig liggen zonder schuiven of kale plekken..

filou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 14:59

Jaa de Dominick had ik inderdaad ook gezien, maar ik wil graag een 0 grams deken en deze hebben geen staartflap.. Voor een regendeken vind ik het wel erg fijn als deze er wel op zit

Weather Beeta zal ik eens naar kijken.

Horseware dekens, zijn dat de Rambo, Rhino en Amigo dekens?
Van zijn Amigo vliegendeken krijgt hij ook plekken, dus weet niet of dat qua pasvorm dan hetzelfde idee is als de regendeken...?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:00

Imperial deken bevalt mij goed :) Blijft goed liggen en is goed waterdicht. De horseware dekens (heb nu de Rhino) vind ik nog beter: betere afwerking en sterker :) al schuiven die wel iets meer dan de imperial.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:02

Horseware dekens zitten inderdaad ook wat hoger. Of de vliegendeken dezelfde pasvorm heeft als de regendeken weet ik niet, maar mijn merrie loopt met exceemdeken, krijgt daar wel wat plekken van, maar van de Amigo niet.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:04

filou schreef:
Jaa de Dominick had ik inderdaad ook gezien, maar ik wil graag een 0 grams deken en deze hebben geen staartflap.. Voor een regendeken vind ik het wel erg fijn als deze er wel op zit

Weather Beeta zal ik eens naar kijken.

Horseware dekens, zijn dat de Rambo, Rhino en Amigo dekens?
Van zijn Amigo vliegendeken krijgt hij ook plekken, dus weet niet of dat qua pasvorm dan hetzelfde idee is als de regendeken...?

De regendekens zijn aan de binnenkant voorzien van een gladde nylon voering, hierdoor schuurt het niet maar glijd het bij de schouders..
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat mijn vliegendeken ook wat schuurde, maar waarschijnlijk omdat deze voor het mooie net te strak zat.. mijn regendekens zijn een maat groter, en dus van ander materiaal..

filou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 15:04

Welshcobfan schreef:
Imperial deken bevalt mij goed :) Blijft goed liggen en is goed waterdicht. De horseware dekens (heb nu de Rhino) vind ik nog beter: betere afwerking en sterker :) al schuiven die wel iets meer dan de imperial.

Bedoel je met het feit dat de Rhino sterker is, dat er in de Imperial sneller gaten komen, of vat ik dit verkeerd op?

Het is namelijk een ruin die samen staat met meerdere ruinen die allemaal erg van spelen houden, dus het moet niet zo zijn dat er snel gaten in komen.

WendyBZ schreef:
Horseware dekens zitten inderdaad ook wat hoger. Of de vliegendeken dezelfde pasvorm heeft als de regendeken weet ik niet, maar mijn merrie loopt met exceemdeken, krijgt daar wel wat plekken van, maar van de Amigo niet.

Okee bedankt voor je antwoord :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:06

filou schreef:
Het is namelijk een ruin die samen staat met meerdere ruinen die allemaal erg van spelen houden, dus het moet niet zo zijn dat er snel gaten in komen.

En daarom heb ik een rhino met halve hals.. regent niet in, blijft goed liggen zonder schuurplekken, en beresterk..
Heb nl ook zo'n ruin... :+

filou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 15:08

Bij mijn vliegendeken is de binnenkant bij de schouders ook gevoerd met gladde nylon en toch krijgt hij nog een beetje plekken en de maat is ook precies goed, wat betreft lengte in ieder geval, dus al zou ik van de regendeken een maat groter nemen, dan wordt deze ben ik bang weer te groot.
Ik denk er wel over na aangezien er toch veel mensen zijn die de horseware dekens ideaal vinden.

Dus eigenlijk zou ik niet de Imperial moeten nemen aangezien die te snel kapot zou gaan? ;)
Heb je die Rhino ook zonder hals, nee he?
Tenminste hoever ik heb gekeken, dan werd het weer een amigo. Dat is toch weer net iets minder kwaliteit dan Rhino..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:17

Ja hoor..
http://www.horseware.com/turnouts/rhino ... iginal.asp

Verder paste mijn vliegendeken precies, mijn regendekens zijn een maatje groter en vallen dus ook ruimer.
Mijn ervaring is dat de deken nog steeds goed blijft liggen, nog steeds even goed aansluit, alleen heeft ie iets meer kont bescherming.. En ik vindt het altijd fijn als er nog een deken onder kan..

filou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 15:22

Okee dankje voor de info!
Dan ga ik nu even uitvinden waar ze hier in nederland allemaal zulke dekens verkopen :)

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:01

Heb je wel loopsplitten in je deken? Want dat doet ook vaak al veel af.

En ik heb een Rhino regendeken zonder hals. ;)

filou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 16:47

Ja ik heb juist loopsplitten genomen ook vooral omdat mijn paard echt heel actief is op het land en wel wilde dat hij genoeg bewegingsruimte had.
Maarja de deken schuift veel te veel dus met nylon voering en al krijgt hij alsnog plekken.

Bevalt de Rhino regendeken jou goed? En deze heeft geen loopsplitten, maakt dit dan eigenlijk nog veel uit?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:44

De rhino heeft geen loopsplitten, maar heeft ze ook niet nodig..
De deken geeft mijns inziens voldoende vrijheid bij de benen.

Overigens kunnen loopsplitten ook zorgen voor schuurplekken.. het is maar net waar de loopsplit begint..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:56

Mijn ervaring is dat juist loopsplitten zorgen voor kale schouders. Die dingen zitten nl meestal op de verkeerde plek of de stiknaden zitten nat op een bewegende plaats.
Ik gebruik alleen maar de dekens van Horseware (Rhino/Rambo/Amigo) en heb dus nooit loopsplitten en ook geen kaalgeschuurde schouders/borst.
Wél neem ik ze graag een maatje groter zodat ze de ruimte hebben om te bewegen in hun deken.

filou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 19:05

Nou ik ben toch overtuigd geraakt door jullie en heb net de Rhino original Turnout Lite besteld!
Ben benieuwd hoe het gaat en gaat het toch niet, naja dan zien jullie de deken vanzelf hier op bokt te koop staan ;)
Bedankt voor de info in ieder geval!