Hulsebos zadels makkelijk aan te passen aan paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Neskolay

Hulsebos zadels makkelijk aan te passen aan paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 10:08

Hallo,

Ik heb van horen en zeggen dat Hulsebos zadels makkelijk aan te passen zijn aan het paard.
Mijn zadel ligt ipv 4 vingers, 2 vingers dikte vanaf de schoft...
Hier vroeg ik me af in hoeverre een zadelmaker het zadel aan kan passen aan het paard?
Is een Hulsebos zadel makkelijk aan te passen / op te vullen?
Of geldt dit gewoon voor alle type zadels dat ze makkelijk aan te passen zijn?

Bedankt alvast :j

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:15

Hoi Orlando!

Zit ik alweer in een topic van jou... :D
Naar mijn ervaring is een Hulsebos goed aan te passen naar het paard, mits de verschillen niet al te groot zijn. Ligt er ook aan of het met alleen opvullen gemaakt kan worden of dat er echt structurele veranderingen in het zadel moeten plaatsvinden. Maar op zich kan alles volgens mij...

Heb een aantal maanden geleden het zadel van mijn schimmel moeten laten aanpassen omdat hij qua bespiering en gewicht zoveel was veranderd dat zijn zadel te klein werd. Omdat opvullen niet het gewenste resultaat gaf is er uiteindelijk een hele nieuwe boom en een extra bracket (oid) ingezet. Het past weer fantastisch en gaat door de nieuwe boom nu ook weer jaaaaaren mee. Ben ook erg goed geholpen door ze en prima service (passend leenzadel en goede communicatie). Zat wel een prijskaartje aan, maar altijd nog goedkoper dan een goed nieuw zadel.

Succes!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 10:22

Hi!!

Haha toevallig :D
Dank je voor je uitgebreide reactie!

Ik heb het idee dat ie misschien wel opgevuld kan worden, het ligt alleen iets te dicht op de schoft, verder ligt het prima.

Waar heb jij dat laten doen die aanpassingen?
Wel fijn dat je een passend leenzadel kreeg :j

Thnx!

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:38

Ik heb ze gewoon gebeld voor een afspraak en dan komen ze langs. Kan vaak op redelijk korte termijn. Alleen opvullen doen ze direct ter plekke. Voor het vervangen van de boom en dergelijk werk moet het zadel na de meting mee naar Emst. Ze komen het dan weer afleveren en dan doen ze gelijk een eindcontrole.

Bij mij kukelde het zadel ook op de schoft omdat zijn rugspieren het zadel voorover duwde. Overigens lag het bij het opzadelen voor het zicht super, maar als ik erop zat en na wat beweging begon het bij de schoft weer te knellen. Heb dus ook uitgebreid moeten 'voorrijden' zodat ze konden zien en voelen wat er met het zadel en de rug gebeurde tijdens het rijden. Eerst ter plekke laten opvullen, maar dat gaf bij mij helaas toch te weinig resultaat. Dus toen alsnog een grote verbouwing. Nog geen seconde spijt van gehad!

Neskolay

Re: Hulsebos zadels makkelijk aan te passen aan paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 10:40

Oké super, ik ga eens een belletje doen binnenkort :j
Emst.. waar ligt dat? :')
Wel goede service dus aan je reacties te lezen, das wel fijn :)

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:50

Ergens in Brabant of Gelderland ofzo?! :D
Geen idee, ze komen aan huis!

Ik (en mijn stalgenoten) heb alleen maar hele goede ervaringen met ze, maar lees hier op Bokt soms ook slechte ervaringen.

Ben zelf redelijk simpel in dat soort dingen: Een Hulsebos zadel laat ik onderhouden door Hulsebos. Zou het niet snel naar een ander brengen. Ook voor een heel nieuw zadel zou ik persoonlijk zeker naar hen toegaan.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 10:52

Ok thnx!! +:)+

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 11:08

Mij ervaring is juist verschillend met het veranderen van die zadels. Wij hadden meerdere klanten van hun op stal staan waarvan er 2 die zadels al gekocht hadden om mee in te rijden en nog 2de hands ook(zoiezo wie doet dat nou?) na het inrijden en verder doorrijden was de spiermassa en bouw zo veranderd dat er een nieuw zadel moest komen. Het ligt er echt helemaal aan wanner je zo'n zadel voor je paard aanschaft en of ie echt helemaal op paard gemaakt is.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 11:43

Orlando_ schreef:

Veluwe :9

Ook ik heb alleen maar positieve berichten over Hulsebos maar als je eens de zoekfunctie gebruikt, dan lusten de honden er geen brood van ;)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:48

Orlando_ schreef:
Oké super, ik ga eens een belletje doen binnenkort :j
Wel goede service dus aan je reacties te lezen, das wel fijn :)

haha, je hebt de 50 miljoenste post hiermee!! gefeli.

emst ligt vlakbij Epe, op de veluwe

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:51

Ja las het net ook. Gefeliciteerd!!!!