Beenbescherming maat..?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Olijkje

Beenbescherming maat..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 09:51

Zaterdag heb ik mijn allereerste springwedstrijd ooit, en daarvoor wou ik eigenlijk nog gauw beenbescherming kopen.
Ik rijd normaal nooit met beenbescherming, alleen als ik spring, maar mijn strijklappen verdraaien dan wel eens, het lijkt alsof ze iets te groot zijn, ik heb maat cob en de peesbeschermers passen ook prima (ik vond ze eerst misschien weleens wat strak zitten) alleen dan toch verschuiven die strijklappen.
Mijn pony is een e-pony van 1.535, ze heeft slanke benen, maar maat pony lijkt me toch echt te klein, nu weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen, want ik ben bang dat straks tijdens die wedstrijd de bescherming verschuift..
De beenbescherming die ik nu heb zijn van harry's horse.
Wat zouden jullie doen, ermee springen? Maat pony kopen (lijkt me echt te klein)?

MarliesV

Re: Beenbescherming maat..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:55

BR heeft sets met pees en kogelbeschermers.
Hierbij heeft de kogelbeschermer zowel aan de binnen als de buitenkant een hard stuk.
Misschien dat dat minder gaat schuiven.
Divoza verkoopt ze voor 40 euro per set:
http://divoza.com/shop/a.visit/4a9b9008 ... a8c06406e5

Zou geen maat pony gebruiken. Niet alleen de breedte wordt misschien een probleem maar in de lengte gaat dat volgens mij ook niet passen.

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 09:57

Maar.. Een hard stuk..? Hoe bedoel je precies? Ze wijken als ik zo kijk toch niet echt af van die van harry's horse..?

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 10:16

Iemand anders..?

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:19

Ik had precies hetzelfde probleem. Mijn pony was net zo'n maat als die van jou, echt een tussenmaatje wat betreft beenbescherming. Ik zou voor de maat paard gaan en dan die van BR. De nieuwe kogelbeschermers van hun kunnen haast niet verschuiven omdat die tegenwoordig aan de achterkant ook dicht zijn en te krappe beenbescherming is niet prettig voor het paard!

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 10:24

Oke, Is BR wel fijn ja?
Want als ik naar de fotos keek had ik niet het idee dat ze veel afweken van die van harry's horse qua vorm van achter.
En ik durf niet echt paard te nemen, aangezien ze al bij cob gaan schuiven, tenzijn BR kleiner valt dan harry's horse..?

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:18

Dat weet ik niet.. Maar de BR zijn van achter gesloten en kunnen daardoor moeilijk schuiven. Ik had er overheen gelezen dat cob ging schuiven bij jou, dacht dat je twijfelde tussen cob en paard. Maar als ik jou was zou ik dan voor de cob maat van BR gaan.. Al is het ook wel makkelijk praten vanuit mijn positie want ik zou niet weten hoe de benen van je paard zijn..

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 16:25

Oke.. Weetje waar ze BR cob verkopen..? Ben tot nu toe alleen nog maar full en pony tegen gekomen.

Beetje deuzige foto maar hierop kun je de benen wel een beetje inschatten..:
http://i29.tinypic.com/2qnxr4k.jpg

Jeska_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:28

als ik jou was zou ik maat cob nemen van de peesbeschermers met bont van Norton ;)
heb nu ook peesjes ervan. valt heeel iets kleiner uit door het bont wat erin zit. zitten heel stevig, goeie vorm erin . als je meer wilt weten hoor ik het wel ;)

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 16:48

Hm, en hoe duur zijn die ongeveer en waar kun je ze bestellen?
Ik vraag me alleen af of dat niet erg zweterig en warm wordt dan onder die beschermers..?

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:45

Ik heb voor mijn arabier van 1.55 ( met dunne korte pootjes) van norton pony en van hh cob.Zijn allebij het zelfde qua groote.

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 08:50

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 08:54