[WN] kinriempje ook los/westernebeugels aan engelse beugelriemen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

W0PPY

kinriempje ook los/westernebeugels aan engelse beugelriemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 20:34

Hoi,

Ik ben me sinds kort aan het oriënteren in de "western-wereld", gewoon omdat ik dat interessant vind :D
Ik vroeg me af, of de "kinriempjes" (ik weet niet of dat toevallig een speciale naam heeft, maar jullie zullen vast wel begrijpen wat ik bedoel?) ook los te verkrijgen zijn bij de westernshop. Zelf kon ik ze namelijk niet vinden via internet, maar misschien komt dat omdat ik nog niet zo bekend ben met western, en dus ook niet met de (betere) webshops.
Kan iemand mij misschien vertellen of je die "kinriempjes" dus inderdaad los kunt verkrijgen, en dan vooral wáár dat kan?

Alvast bedankt!

[edit] Ik bedenk me opeens nog een klein vraagje :o (vandaar ook de titel veranderd)
Ik vroeg me namelijk af of je ook westernbeugels aan engelse beugelriemen kunt doen?
Ik vind die beugels namelijk erg prettig rijden, en zit er daarom over na te denken om deze aan te schaffen voor bij mijn boomloze zadel (waar geen fenders aan kunnen, dus zouden de beugels aan engelse beugelriemen moeten komen)
Laatst bijgewerkt door W0PPY op 29-08-09 21:10, in het totaal 3 keer bewerkt

aquina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 20:42

dit kun je zeker en vast los verkrijgen, ze hebben dat normaal in iedere westernshop
waar hangt af van waar je ergens woont.
als je van west of oost- vlaanderen bent kan je bijvoorbeeld naar de aleashop in hansbeke
of guillemaere in wetteren.
country store in zonhoven heeft dit ook.

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 21:04

Oké bedankt!

cissy

Re: kinriempje ook los/westernebeugels aan engelse beugelriemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:55

alles is los te verkrijgen in principe, ga eens kijken in een goede westernstore en kijk je ogen uit! Hartstikke leuk om een keer lekker te snuffelen en al je vragen te stellen :)

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:28

leiin schreef:
Hoi,
[edit] Ik bedenk me opeens nog een klein vraagje :o (vandaar ook de titel veranderd)
Ik vroeg me namelijk af of je ook westernbeugels aan engelse beugelriemen kunt doen?
Ik vind die beugels namelijk erg prettig rijden, en zit er daarom over na te denken om deze aan te schaffen voor bij mijn boomloze zadel (waar geen fenders aan kunnen, dus zouden de beugels aan engelse beugelriemen moeten komen)

Ik denk dat de beugelriemen te smal zijn om de westernbeugel goed op zijn plaats te houden.
Er zit namelijk niet zo'n "gleufje" aan de western beugel zoals bij de engelse stijgbeugel. ;)
Misschien dat anderen er meer ervaring mee hebben.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:53

Ik heb wel eens Westernbeugels aan mijn veelzijdigsheidszadel gemaakt, omdat ik mijn normale beugels niet bij me had (geloof ik, maar geeft ook niet verder).
Het kán, maar het is niet echt comfortabel, en dus ook geen aanrader, vind ik. Ik zou dan eerder kijken naar endurancebeugels oid, er zijn vast wel comfortabeler beugels te vinden daarvoor. :)

Een kinriempje voor aan een 'snaffle' (Westerntrens) is bijna overal los verkrijgbaar. :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:21

sliding schreef:
Ik denk dat de beugelriemen te smal zijn om de westernbeugel goed op zijn plaats te houden.
Er zit namelijk niet zo'n "gleufje" aan de western beugel zoals bij de engelse stijgbeugel. ;)
Misschien dat anderen er meer ervaring mee hebben.

wel als je zo'n leren 'dressuurkokertje' (geen idee of er een naam is voor dat ding) voor om je beugelriemen hebt... dan kan het.

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:34

Je hebt het over een boomloos zadel. Wij hebben hier ook een boomloos zadel liggen (barefoot) waar wel westernfenders aan kunnen. De beugelriem is dezelfde maat als engels alleen de onderzijde lopen breder uit zodat de westernbeugels er aan passen. Ik neem aan dat je deze bij Barefoot los kunt bestellen.

CQtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:33

Als je met snaffletje (trens) rijdt gebruik je best een lederen kinriempje. Een riempje met kettingetje wordt eerder bij shanks (stang) gebruikt.
Westernstirrups aan klassieke beugelriemen ??? Denk niet dat het goed idee is - niet genoeg steun wegens te smalle riemen ...

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:59

je hebt van die endurancefenders voor aan je engelse zadel. rijden erg fijn.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 18:59

Ja kinriempjes kun je los kopen en volgens mij heten ze gewoon kinriempjes (chinstrap in het amerikaans)

Nee, gewone western beugels kun ej niet aan een dresuuur riem hangen. Wel zijn er westernfenders (beugelriemen dus) te krijg voor ene dresuuur ophanging waar je wel weer westernbeugels aan zou kunnen hangen. Beter is zoals hierboven al vermeld te gaan zoeken in de boomloos en endurance hoek...