Barebackpad; oplossing voor een hoge schoft?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mariss

Barebackpad; oplossing voor een hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 18:41

Hoi,

Ik heb het altijd heerlijk gevonden om zonder zadel te rijden, maar bij Janno krijg ik al de rillingen over m'n rug als ik er aan denk.
Hij heeft een erg hoge schof en nogal 'uit stekende' ruggengraat, waardoor niet bepaald (lees: verschrikkelijk) zitten is. Oké, stappen gaat nog wel, maar vooral draf is een ramp.

Maar ik lees en hoor tegenwoordig van alles over de 'barebackpad'. Deze zou je hetzelfde gevoel geven als een blote paardenrug, maar helpt deze ook tegen het vervelende gevoel van de hoge schoft en ruggengraat?

Misschien dat er bokkers zijn die een paard hebben met zo'n heerlijke schoft als de mijne en die met zo'n barebackpad rijden?
Ik ben benieuwd.

Dani

Re: Barebackpad; oplossing voor een hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 18:52

Vaak kunnen barebackpads juist niet bij een hoge schoft, omdat ze daar dan op klem lopen. En de meeste pads bieden ook weinig ruggegraatvrijheid, waardoor het voor het paard ook niet prettig is. Dat is wat ik tegenkwam toen ik voor mijn paard aan het zoeken was iig, misschien dat daar inmiddels een nieuwe voor is gemaakt. :P

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:00

juist op een paard met opliggende ruggengraat is een BP géén goed idee: je paard heeft hier last van, er komt direct druk op de ruggengraat en dat is pijnlijk. Ik denk dat je toch beter met zadel kunt blijven rijden. BP's en boomloos worden op dit type paard bijna altijd afgeraden.

Mariss

Re: Barebackpad; oplossing voor een hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 23:07

Okee, goed dat ik het even gecheckt heb! :)

Bedankt, er kan wat mij betreft een slotje op.