Welk zadel past bij mij?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Welk zadel past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 18:17

Ik had een topic geopend van mijn paardje tijdens het rijden. En toen viel het wel heel erg op dat ik op de lepel zat. En me zadel dus te klein is. Dat verklaart waarschijnlijk ook waarom ik me zo vaak open rijdt. Ik had alleen zelf de link nog niet gelegd dat mijn zadel te klein in :+

Nu wil dus graag een ander zadel. Maar vraag me af welke inch maat ik nodig zou hebben. Ik heb nu een 17 inch die is dus te klein. Ik ben zelf 1.75 en heb maat 38 en vrij lange benen.

Ook ben ik niet zo thuis in de zadels. En weet ook niet wat een leuk merkzadel moet kosten. Ik heb het liefst een nieuw merkzadel van maximaal 1500 euro.

Ik heb van de week op een Anky zadel gereden. Vond het een mooi zadel om te zien en vond de wrongen en de zit heel fijn. Hij had van mij alleen niet zo zacht hoeven zijn. Ben alleen vergeten te kijken/vragen hoeveel inch die was.
Vandaag heb ik op een kieffer gezeten. Ik dacht altijd dat ie een vrij harde zit hadden maar bij deze vond ik dat heel erg meevallen alleen vond ik hem te weinig wrong hebben.
De euroriding komt bij mij wel op het lijstje van proberen. Vind dat een fijn zadel.

Ik denk nu dat ik een dressuurzadel met middeldiepe zit en veel wrong wel fijn vind.
Welke merken denken jullie dan dat bij mij past en wat kosten die ongeveer.

Ik wil zoiezo een zadelmaker laten komen. Maar dan kan ik speciefiek naar deze merken vragen.

aslo

Re: Welk zadel past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:59

Ik ben 1.65 en weeg 60 kg. Heb maat 38 en zit het fijnst in een 17,5 inch. 17 gaat maar is net aan en 18 is gewoon te groot. Gezien jou lengte zal het sowieso een 17,5 ´moeten´ worden schat ik zo. Je zou ook eens naar Engelse merken kunnen informeren, Albion, Baines, Ideal, Barnsbey. Zijn allen topzadels. Stubben vind ik persoonlijk ook erg fijn en degelijke kwaliteit.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 23:01

Ik heb nu een eqinefit zadel. Heb me laten vertellen dat dat ook een engels merk is. Echt een heerlijk zadel. Altijd van mee gereden. Maar nu helaas toch echt te klein. Vandaag op een kieffer 18 inch gezeten. Maar die lag niet helemaal lekker op het paard waar hij op lag. Waardoor ik niet goed kon voelen of dat beter zat.

cherish

Re: Welk zadel past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:12

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:14

Ik kan je erg aanraden om eens te kijken voor een Passier Grand Gilbert.
Hebben lange zweetbladen, dus fijn als je lange benen hebt.
Verder een hele fijne zit, teruggesneden kamer en passen op veel paarden.
En ze zitten heerlijk. ;)