Island Yoni zadel (Yoni Blom en Arno Brandt) ervaringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Island Yoni zadel (Yoni Blom en Arno Brandt) ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 22:48

Ik heb mijn oog laten vallen op dit zadel:
http://www.yoniblom.nl/yoniblom.nl/Island_Yoni.html

Aangezien het redelijk aan de prijs is probeer ik zoveel mogelijk informatie te verzamelen over dit zadel....
Ook heb ik de Massimo overwogen via green distance...
Ik ben dus nog lekker aan het dubben.
Ben benieuwd wie het Island Yoni zadel al fanatiek gebruikt of gebruikersverhalen kent?????

Groetjes!!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:24

Ik vind het een prachtig zadel, maar die lepel is zooo hoog. Dan kun je ook niet iets naar achteren schuiven in het zadel. Voor een drieganger ijslander een prima zadel denk ik, voor een vier of vijfganger wat minder.

Misschien is een ijslanderzadel van prestige een optie. Ik heb zelf alleen ervaring met een prestige springzadel (niet op een ijslander natuurlijk), maar het is een superzacht stevig zittend zadel en je hebt toch veel ruimte en dat hoor ik ook van de dressuurzadels van dat merk. De ijslanderzadels hebben dezelfde kwaliteit neem ik aan. Ik wil zo'n zadel ook nog eens testen.
Dit zadel vind ik erg mooi
Afbeelding

Deze ijslanderzadels lijken mij ook wel wat http://www.zadelatelier.nl

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:45

Het is een beetje richting dressuur inderdaad. Ik zou ook niet zo'n hoge lepel willen := maar er zijn ook mensen die het wel prettig vinden. Kijk, Yoni zal niet voor niets d'r naam aan dit zadel hebben verbonden lijkt me :+ En er zijn ook genoeg mensen die een dressuurzadel op hun ijs leggen. Maar het zou niks voor mij zijn. Ben eigenlijk ook wel erg weg van ribzit en dat zie ik ook niet bij deze zadels?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 09:24

Heyyyyyy Heste!

Ja, is inderdaad richting dressuur... exact wat ik nodig heb.
Ten eerste zijn veel meer 'traditionele' IJslanderzadels te lang. Ten twee zit met mijn hypermobiliteit. Ik heb gisteren nog een Pathfinder geprobeerd, maar te breed... dan gaan mijn heupen van hun plek.
Enfin, ik heb dus aan de ene kant iets nodig dat mijn paard goed past, maar aan de andere kant iets met een ietwat 'hogere' opbouw... dan zit ik iets smaller en redden mijn heupen het wel.
Ik gebruik nu tijdelijk een Topreiter, die is voor mij goed... maar voor het paard zo dadelijk te smal.
Topreiter zou dus ook een mogelijkheid zijn, maar daar hoor ik altijd erg gemengde berichten over... lastige materie hoor.
Welk zadel heb jij Heste?

hestejente schreef:
Het is een beetje richting dressuur inderdaad. Ik zou ook niet zo'n hoge lepel willen := maar er zijn ook mensen die het wel prettig vinden. Kijk, Yoni zal niet voor niets d'r naam aan dit zadel hebben verbonden lijkt me :+ En er zijn ook genoeg mensen die een dressuurzadel op hun ijs leggen. Maar het zou niks voor mij zijn. Ben eigenlijk ook wel erg weg van ribzit en dat zie ik ook niet bij deze zadels?

germie

Re: Island Yoni zadel (Yoni Blom en Arno Brandt) ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:54

Ik vind het een prachtig zadel. Ik zou dit zadel eerder nemen dan de gewone dressuurzadels van AB. Maar ja, ik heb geen ijslander.
Ik hou niet van die extreem diepe zit, en dit ijslanderzadel heeft een mooie normale zit.

Wat kosten ze?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 10:33

€ 1750,- op maat gemaakt voor paard en ruiter, met leer naar keuze... excl. toebehoren... kaal zadel dus.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:39

Ninx schreef:
Welk zadel heb jij Heste?

Een oerlelijke maar onverwoestbare Goertz tölt van 10 jaar oud. Met stegen, gelukkig bewegen die dingen, zadelpasser heeft het zo goed mogelijk aangepast zodat het zadel de komende tijd voldoet. Ik heb een breed paard, zadel zit ook breed en dat vind ik juist fijn maar is voor jou dus niet handig. Uhm, even denken hoor. Topreiter heb ik een tijdje mee gereden, vorig jaar had ik een bijrijdpaard dat zo'n zadel had. Ook ribzit trouwens, en dat paard was nog een heel stuk breder dan mijn vos. Denk dat de boom van dat zadel verbreed was maar zou het niet durven zweren, ik had inderdaad ook begrepen dat topreiters niet zo heel geschikt zijn voor de wat bredere paarden. Wat voor boommaat heeft de topreiter die je nu gebruikt?
Op de lespaarden liggen Ástunds, zien er ook vaak wat dressuurderiger uit en je zit er minder breed op. Ik vind ze naar en hard, ik zit graag in een zadel en niet erop, maar wie weet dat het wat voor jou is? Misschien de moeite om uit te zoeken of die dingen ook in een wat zachtere uitvoering te krijgen zijn? Ze zijn wel nogal aan de prijs vind ik. Wat wellicht ook wat voor jou is, als je toch aan het sparen bent, is een PS zadel. Er zijn bokkers die daar goede ervaringen mee hebben. Die zadels zijn er voor alle vormen paardenruggen en je hebt er ook vrij korte van. Of anders Massimo?