Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
#Ymke# schreef:Een paard kan wel zachter worden van een ander bit![]()
Het kan zijn dat je bit te dik is, of juist te dun. Dat ze liever een watertrens of juist liever een bustrens hebben. De ene vind dubbelgebroken fijner en de ander vind enkelgebroken fijner. Dus een ander bit kan echt wel veel verschil maken.
Dus we zouden meer moeten weten over het karakter en de bouw van de mond van het paard, over wat voor bitten je al hebt geprobeerd enz. Verder kan het probleem ook ergens anders zitten he, in het gebit zelf, de nek of de rug. Het gewicht kan trouwens ook nog een rol spelen: mijn paard hangt op een dubbelgebroken bit, maar wanneer dat bit dan ook nog eens massief is voegt hij aan het begrip "hangen" een hele nieuwe dimensie toe
Bleek niet zo te zijn, ben er ook niet trots op dat dat de reden is dat ik dat bit kocht maar zo kwam ik er wel achter dat hij de druk van een dubbelgebroken trens heel vervelend vindt op zijn tong. Dus het handigst lijkt me toch als je eens wat verschillende bitten uitprobeert. Zou je er verder achter kunnen komen met wat voor bit ze is ingereden? 
jumpgirl schreef:Je kan ook de paardentandarts laten komen.
Die kan in de mond kijken en je ook vertellen wat voor dikte etc van bit fijn zou liggen in de mond van je paard.

booster schreef:NHevaVD schreef:Als geen bit werkt is bitloos misschien een optie?
heb ik ook wel eens aanzitten denken maar lijkt me dat een paard dan zo van je weg kan lopen
Er zit natuurlijk wel even oefening in en je moet veel meer beginnen met sturen met je
) Kunt ook proberen met een stalhalstertje, meteen een bitloos hoofdstel kopen is vrij prijzig

hestejente schreef:De zoektocht naar het juiste bitloze hoofdstel kan net zo lastig zijn als die naar het juiste bit. Er zijn zo veel verschillende optomingen die allemaal weer anders inwerken.

hestejente schreef:De zoektocht naar het juiste bitloze hoofdstel kan net zo lastig zijn als die naar het juiste bit. Er zijn zo veel verschillende optomingen die allemaal weer anders inwerken.