Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Juliette86 schreef:Liep hij op een enkel gebroken trens? Die heeft namelijk een notenkraker effect waarbij de punt in het gehemelte prikt en er zijn veel paarden die daar niet tegen kunnen.
Je zou 't mondstuk kunnen omkleden met een latex bandage om het wat zachter te maken. http://www.ruitersport.com/imagemagic.p ... page=popup Juliette86 schreef:En dan bij voorkeur een ongebroken of dubbel gebroken. Liep hij op een enkel gebroken trens? Die heeft namelijk een notenkraker effect waarbij de punt in het gehemelte prikt en er zijn veel paarden die daar niet tegen kunnen.
Alves schreef:Misschien je neusriem een gaatje strakker doen?
Dan kan hij niet meer kauwen...
S__L schreef:Ik heb eigenlijk niet echt fan van bitten en wil het liefst bitloos. Maar toen ik dat ging proberen vloog ik door de bak en ging ik bijna vliegen.. Niet echt een succes
JoviBan schreef:S__L schreef:Ik heb eigenlijk niet echt fan van bitten en wil het liefst bitloos. Maar toen ik dat ging proberen vloog ik door de bak en ging ik bijna vliegen.. Niet echt een succes
Heb je ook goed voor jezelf uitgezocht wat daar de oorzaak van was?
Als je echt graag bitloos wilt, zou het goed zijn om daar naar te kijken. Misschien kan iemand je op weg helpen daarmee?
.. dat bite tape vind ik wel een aardige oplossing .. ligt zachter in der mond .. bijt ze ook wel stuk maar kan je zo weer nieuw om doen ..
.. Alves schreef:NEE!!!
Sorry beetje onduidelijk...
Deze:
http://www.justwestern.nl/?catalogprodu ... 52305.aspx
een billy allen bit, dat werkt hetzelfde als een dubbelgebroken bit, maar kan niet dubbelklappen, waardoor het niet de mondhoeken bij elkaar drukt, en dus vriendelijker is dan een gewoon dubbelgebroken bit
Alves schreef:NEE!!!
een billy allen bit, dat werkt hetzelfde als een dubbelgebroken bit, maar kan niet dubbelklappen, waardoor het niet de mondhoeken bij elkaar drukt, en dus vriendelijker is dan een gewoon dubbelgebroken bit