Zadel voor paard met "arabieren bouw"?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Honeys

Zadel voor paard met "arabieren bouw"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 11:53

Ik heb een paard dat de laatste maanden zo ontwikkeld is dat ik een ander zadel moet gaan kopen. Heb een hele goede zadelpasser langs gehad, en 9 zadels op z'n rug gehad. Zelfs als laatste een met voor singel ( ben er zelf ook geen fan van maar goed ). Geen van alle paste :\ , alles schoof naar voren / en of zat achter niet goed.

Hij heeft een vrij ronde buik en smalle schouders, ze noemde t een beetje een bouw van een Arabier.

Nu vraag ik me af: zijn er hier mensen met Arabieren? En wat voor zadel gebruiken jullie?

Ik rijd dressuur, en ben dus ook weer op zoek naar een dressuur zadel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:58

Hetzelfde probleem hier. Mijn merrie heeft een normale rug qua breedte, is erg rond geribt, heeft een relatief brede schoft en hele smalle schouders.

Boomzadels schuiven naar voren en knellen naast de schoft of op de schouders.

Ik heb ook meerdere boomloze zadels geprobeerd en ben inmiddels weer terug gegaan naar de Barefoot waar ik haar al eerder mee gereden had. Die blijft tenminste liggen zonder te knellen of te schuiven en mijn pony loopt er heerlijk onder.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:59

Mijn paard is een halve arabier (de vader is een vobloed). Ik heb een kieffer dressuurzadel en die bevalt prima.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:57

Hier is pas een topic over geopend. Het staat zelfs iets lager op deze pagina... De zoekfunctie even gebruiken, is geen overbodige luxe!
Ik heb een AV en ik heb een WOW voor hem. Het hele verhaal over ons vallen en opstaan wat betreft zadels kan je in dit topic lezen....

[HAR] Welk dressuurzadel heb jij op je (halve) arabier?

knollentuin

Re: Zadel voor paard met "arabieren bouw"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:00

Ja een wow geheel aanpasbaar en kieffer heeft de inzell,schijnt voor arabisch
type paard te zijn. rond en korte rug

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:01

ik had een wintec veelzijdigheid zadel op mijn arabier liggen. past nog steeds prima (na 7 jaar)

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:34

Mijne heeft precies het zelfde! Ik heb verschillende soorten JC zadels , zowel dressuur als vzh (saphir) ze liggen allemaal perfect. En kieffer ligt ook goed op haar.Zaldi ook en wintec ook.

notabene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:07

Ik heb mijn Prestige Top Dressage verkocht aan een meisje dat een arabier had, en het zadel paste heel goed op het paard...

geintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:46

Ik heb een isabelle werth bates zadel. Heb een kruizing arabier - new forest. Met een korte rug, ronde buik en smalle schouders.

Kieffer genf lag ook goed. Probleem is dat alles naar voren schuift vanwege ronde buik. Heb de voorste singelstoo naar voren laten zetten waardoor probleem is opgelost.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:00

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:16

Op onze arabieren past de Wintec dressuur pro en de Massimo Trail. Dit laatste zadel is heel comfortabel en van leer. Herman van Country Mill kan het zadel helemaal aan je paard aanpassen. Het is een zadel dat ook goed past op een korte rug.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:20

op die van mijn vriendin lag een kentaur wel goed :)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:28

Ik heb een Equestor Contour Master op mijn pony, maar dit is wel een wat langer zadel door zijn "trail" kussens.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:30

boomloos

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:40

:p we kunnen hier nu wel neer zetten wat voor zadels we hebben voor onze arabieren , maar uit eindelijk Heb jij daar nog niks aan? we hebben allemaal iets anders, en als je die allemaal moet gaan proberen... ben je wel even bezig.Ik denk dat je beter iemand kunt laten komen met zadel.Want hier worden de meeste uit een lopende merken gepost.