Spring zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Shalot

Spring zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 09:59

Wie heeft ervaring met een Wintec en/of Norton spring zadel? Voor een mijn paard/bijrijdster wat begind met springen ben ik op zoek naar een springzadel! Een nieuwe zadel van Wintec en Norton ligt binnen de ruiter zijn budget Maximaal 350 euro. Het paard is een kwpn van 1.63. dus geen vreemde maten. Ruiter is lang en slank.
Graag ervaringing mailen.
Laatst bijgewerkt door Shalot op 27-08-09 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

quincy123

Re: Spring zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:00

ik heb een springzadeltje van wintec, zit, rijdt, en ligt prima ! Al komt er ooit wel een mooi leren springzadel...

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 10:02

haha begrijpelijk. Dat geld ook voor mijn paard/bijrijdster. Maar omdat ze net beginnen wil ze eerst kijken hoe het gaat. Na verloop van tijd wil ze natuurlijk ook heeeeel graag een echte leren. Het is voor bijde partijen om te leren.

Welk merk Wintec heb jij als ik vragen mag en op wat voor een paard ligt het?

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 10:03

Ze wil bij voorkeur een nieuwe zodat je weet dat de boom goed is enzo en bij 2e hands is kan je dat niet echt goed zien!

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:04

Dat ik mijn paard net had had ik ook een wintec springzadeltje bij maar ik kon er echt niet op zitten. Ik ben ook vrij lang (1,86) en de zweetbladen waren gewoon te kort.

Op zich zijn het prima zadels maar dan moet ze wel kijken of ze er goed op zit --> dus als je er eentje wil aanschaffen, laat haar er dan ook even op rijden.

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 10:05

ik denk inderdaad dat zij ook die lengte heeft. Zelf rijd ik dressuur maar heb een adres die nieuwe dure zadels verkoop maar ook komt om te kijken of je zadel goed ligt.

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:13

2de hands a-merk is mijn advies. Ik zou hem in ieder geval aan laten meten door een zadelmaker (je paard heeft maar 1 rug en die is kostbaarder als een (evt. hoeft natuurlijk niet duurder) zadel ;) )

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:19

Wintec springzadel zijn prima als je korte pootjes hebt. ;)
Als je lange benen hebt gaat dat echt niet lukken.
Tweedehands A-merk is inderdaad een goed alternatief.