schuiven door hoge schoft

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

schuiven door hoge schoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 17:58

Mijn paard heeft een redelijk hoge schoft en het zadel schuift steeds naar achter.
Ik heb een tijdje de singel op de tweede en derde singelriemen vastgemaakt, maar nu is derde riem uitgescheurd.
Dus nu zit ik weer op de eerste twee. Maar het zadel schuift redelijk ver naar achter.
Ik heb er al een dikke chabrak onder gelegd zodat het wat beter zou aansluiten, maar is ook niet echtde oplossing.
Dus nou zit ik te denken om een beter passend zadel te kopen maar ben er nog niet goed over uit.
Dus hebben jullie advies voor mij. Hoe zou ik het probleem kunnen oplossen of wat voor zadel is geweldig is voor een hoge schoft? Dit in de richting van een dressuurzadel of stock, of boomloos...

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 17:59

Gewoon een zadelmaker laten komen kijken..die kan je vast wel advies geven :)
Misschien kan je zadel ook nog wel aangepast worden..

JusticeWH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:04

idd eens aan een zadelmaker vragen, die passen en meten tot ze een het gepaste zadeltje voor je paardje hebben ;) of kunnen evt jouw zadel laten aanpassen aan je paard... indien het geen zadelprobleem is kan je evt eens met een borstriem je zadel op z'n plaats proberen houden? ;)

LecyTinker

Re: schuiven door hoge schoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 18:07

ik denk dat mijn bomen erg breed zijn. de kamer komt niet op de schoft ofzo. In eerste instantie lijkt het dus prima te passen, maar zodra je opstapt dan zakt het weg.
Ik probeer een borstriem te voorkomen omdat dat in gaat houden dat er dus echt voor de gehele rit druk op haar borst gaat staan en mevrouw heeft een teder huidje.
Ik heb een redelijk goedkoop zadel ( nieuw erbij gekocht toen ik haar kocht) dus denk dat ik beter af ben om een goedpassend zadel te kopen dan deze te laten aanpassen.

Scum

Re: schuiven door hoge schoft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 07:21

Voor een hoge schoft heb je meestal een smallere boommaat nodig.
Mijn paard heeft een hele hoge schoft, en ik heb daar een KN Allegro voor. Hoeft voor jouw paard natuurlijk niet hetzelfde te zijn, maar ik geef je een goede kans.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 08:49

Scum schreef:
Voor een hoge schoft heb je meestal een smallere boommaat nodig.
Mijn paard heeft een hele hoge schoft, en ik heb daar een KN Allegro voor. Hoeft voor jouw paard natuurlijk niet hetzelfde te zijn, maar ik geef je een goede kans.

heb gekeken naar de kn allegro. Voor mij net iets aan de te prijzige kant. Heb je een idee ofdat dit soort zadel ook in een naamloze variant te koop is?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:25

Geen idee. Ik zoek namelijk NOG een KN Allegro, 2e hands, voor mijn andere paard. Maar ze liggen niet voor het oprapen.
Zadelpasser zei dat een KN Tango ook mocht, maar die is NOG duurder.

Maar dan heb je ook echt een heel fijn zadel ;)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 13:10

Scum schreef:
Geen idee. Ik zoek namelijk NOG een KN Allegro, 2e hands, voor mijn andere paard. Maar ze liggen niet voor het oprapen.
Zadelpasser zei dat een KN Tango ook mocht, maar die is NOG duurder.

Maar dan heb je ook echt een heel fijn zadel ;)

Mijn paardje is tussen de 12 en de 15. Volgend aar gaat ze een jaar op rust omdat ze dan gedekt gaat worden. Moet zien hoe ze het er dan vanaf gaat brengen en of ze dan nog fit genoeg is om regelmatig gereden te worden ( nu heel erg veel energie, alleen slechte conditie).
Dus wil nu niet veel geld in een duur zadel gaan steken als ik dan het jaar daarom het niet kan gebruiken en daarop misschien maar 1 keer per week of 1x per maand...
Maar ben zeker wel geinteresseerd in een goed zadel, hoop dat haar veulen een blijvertje wordt.