Alles wat ik moet weten over de pessoa hulpteugel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Danique07

Alles wat ik moet weten over de pessoa hulpteugel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 11:00

Hallo :wave:

Ik heb een pessoa hulp teugel gekocht voor mijn pony. Ik wil haar hier mee gaan longeren voor een beter achterbeen gebruik en daarbij dat ze dan ook laag komt.

Nu heb ik verder geen ervaring met deze teugel. Al wel wat dingen gelezen over de teugel maar denk nog niet alles. Ik ben benieuwd naar dingen die ik echt moet weten over het stellen van het achterbontje, en wat dingen waarop ik moet gaan letten etc. Het stellen van de houding weet ik al wel.

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is!

Alvastbedankt!

Anoniem

Re: Alles wat ik moet weten over de pessoa hulpteugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:52

niet te strak in het begin! je paard moet er namelijk aan wennen. heb je verder een gebruiks aanwijzing er bij ? zo niet pb je email even dan kan ik je er een sturen!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:07

Idd niet te strak! Verder staat alles denk wel op de gebruiksaanwijzing! :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 17:17

Zorg ervoor dat het bontje niet te laag zit, want dan helpt hij niet goed. Meer over het afstellen staat in de handleiding, het is heel makkelijk te doen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 07:46

Ik ga mee met mijn voorgangers :j Daarnaast is het ook aftasten hoe je paardje erop reageert natuurlijk. Meestal heb je na 1 of 2x wel door hoe je hem af moet stellen en wat het beste werkt.

Overigens bevestig ik de passoa altijd anders dan op alle plaatjes. DAar moet je officieel het katrolletje aan het bit vast maken en het touw door de ringetjes van je singel halen. Ik doe het anderom. Ik bevestig de katrol aan de longeer singel, omdat ik nogal eens wissel in hoogte aan de singel.

flo31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 07:54

De eerste keer zou ik er toch zeker iemand bijhalen die weet hoe het moet! Bij ons op de manege had iemand het ook gewoon op zijn paard gegooid, heeft dat paard dus 2 uur lang zitten rondgaloppere, konden ze hem niet meer stoppen! Uiteindelijk was hij uitgeput en liet zich vallen, erg eng om te zien! Je weet dus nooit hoe een paard erop zal reageren.

Je kan je paard ook goed laten wennen door met een zweepje (en daarna de lange longeerzweep) over zijn billen te strijken waar het bontje zal zitten.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 08:17

Bedankt voor jullie reacties.

Rowo ik ga eens kijken of ik op het paard snap wat je bedoel, want ik was ook wel van plan om bijv eerst laag in te stellen dan 1 singelringetje omhoog ofzo iets.

Flo31, ik zou even kijken of er iemand bij kan zijn, al ga ik er niet van uit dat mijn pony 2 uur rond gallopeerd. (Wat ik zwz niet helemaal kan begrijpen). Pony is al wel gewend aan zweepje en een bandage achter de benen langs.

MissEss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:28

Ik zou idd eerst even iemand vragen of hij wil helpen die er verstand van heeft, verder moet je hem ook niet te strak doen, en zorgen dat alles goed vast zit, anders schiet het straks los als je je paard aan het longeren bent. (bij mij ging hij een keer kapot, en flapperde dat ding achter mijn paard aan, vond hij erg eng!)

Suc6 er mee;)

groetjes