[WN] Navajo pad onder freemax evo?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

W0PPY

Navajo pad onder freemax evo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 16:56

Hoi!

Ik heb een boomloos zadel, een freemax evo om precies te zijn.
Deze dus:
Afbeelding
Nu zat ik op internet een beetje te zoeken, of er westernpads op de markt waren die onder dit zadel zouden passen (ivm lengte van de "zweetbladen")
Nu vond ik deze pad:
http://www.horseshophorsepower.nl/produ ... cts_id=240
Als ik de maten volgens de advertentie zou moeten geloven (110 x 75 cm), dan zijn de maten van deze pad bijna het zelfde als die van een engels dekje, en zou deze er dus inderdaad onder moeten passen.
Heeft iemand "ervaring" met deze pad, of enig idee of deze inderdaad onder dit zadel zou passen?

Alvast bedankt!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:31

Volgens mij is dat gewoon een 'engels' sjabrak met westernmotief.
Qua vorm past het volgens mij niet onder een westernzadel en het lijkt ook tamelijk dun.

W0PPY

Re: Navajo pad onder freemax evo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 17:36

Oké, bedankt voor de reactie.
Naar mijn weten zijn de meeste westernpads ook 75 x 75 ?
(Dat past dus niet onder mijn boomloosje, maar de afmetingen van een engels sjabrak wel, dan zou dit dus een prima oplossing moeten zijn denk ik!)

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:39

Ik neem aan dat je een pad moet hebben met ruggengraat vrijheid?
Dat is die van de advertentie niet zo te zien.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:41

volgens mij hoort er een speciale pad voor boomloze zadels onder..

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 17:42

Daar heb ik een speciale onderlegger voor van barefoot ;)

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:43

leiin schreef:
Daar heb ik een speciale onderlegger voor van barefoot ;)

Ooh oke :)
Ik bedacht me nog, meet de pad op die je er nu onder hebt, dan weet je of deze gaat passen :)

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 17:44

(even de tekst over mij ondlegger opgedoken van internet, voor de nieuwschierigen)
Het Half Pad

Veel ruiters hebben een mooie collectie van dekjes, in verschillende kleuren en modellen. Deze ruiters zouden graag de dekjes onder de Barefoot willen gebruiken maar deze dekjes hebben geen ingebouwde drukverdelers.
Het Half Pad biedt nu de oplossing:
Deze korte pad is voorzien van inlages dat zorgt voor een ruggengraatvrijheid alsook een goede drukverdeling.
De bovenkant van het pad is gemaakt uit katoen met velcro bandjes waarmee je dit pad vast kunt zetten aan het zadel, geen geschuif! De onderzijde is als de physio, antislip sympanova met aan de achterzijde echt wol, tegen het eventuele schuren.
U kunt deze pad direkt op de paardenrug leggen en uw eigen dekje ertussen of juist uw dekje op de paardenrug en de halfpad ertussen.

Verder nog mensen die deze pad (en dus het model/maat ervan) kennen ?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:05

Ik heb ook een hafpad onder mijn freeform, die zijn tenminste groot genoeg en hebben ruggegraatvrijheid. Alleen zijn ze een beetje duur om er meerdere te hebben (rond de 75 euro)

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:14

Het dek wat je interreseert(http://www.horseshophorsepower.nl/produ ... cts_id=240) lijkt heel veel op iets wat ik gehad heb.Ziet er nieuw erg leuk uit maar is van erg slechte kwaliteit.Bij mij werd het al snel een vormeloos ding met doorgelopen kleuren(regenbui!)
En met dit zadel heb je echt een goede pad nodig omdat het zadel zelf geen enkele wervel bescherming biedt.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:59

Ik heb dat dekje ook in het assortiment en koop het aub niet. Het is het woord 'westernpad' absoluut niet waard :D Het is een dun flutterig stukje schuimrubber met wat katoen er omheen. Een dressuurdekje is nog dikker...

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 14:57

Oké, dat is dus duidelijk :D
Heb jij dan misschien wel andere pads van deze maat (dus iets wat lang genoeg is om onder de "zweetbladen" van mijn zadel te kunnen passen) in jouw assortiment Cornelie?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:02

O, die heeft horseshophorsepower ongetwijfeld ook hoor :-) alleen dat dekje van de foto is niet veel soeps , de afmeting is ook niet echt een standaard westernmaat. Meestal zijn de grootste westernpads 34 x 36 en dat is 86 x 91 cm. En voor een boomloos zadel zou ik toch gewoon een goede pad nemen die daar speciaal voor is gemaakt.

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 06:41

Oké! Dan ga ik daar nog even verder zoeken! Bedankt.