Help, nw singel paard jeuk/vervelend tijdens het rijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ulfeino

Help, nw singel paard jeuk/vervelend tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 14:19

Ik zit met een probleempje, een week geleden heb ik een nieuwe Thorowgood singel gekocht een hele mooie singel van kunstof, anatomisch gevormd en met elastiek aan beide kanten.
De eerste keer dat ik er mee reed ging het eerst prima, maar nadat ik even stil had gestaan en weer weg reed, schoot Ulf er ineens vandoor en begon te bokken, toen ik hem weer onder controle had bleef hij heel kriegel, ik begreep er niets van.
Hem even los door de bak laten rennen en daarna er weer op, het ging toen wel weer goed maar hij bleef wat hyper en dat is hij eigenlijk nooit.
Nu net weer gereden, eerst even gelongeerd omdat ik niet zo gecharmeerd ben van dat soort streken, daarna erop maar hij begon gelijk te klieren, ik er weer af weer gelongeerd en er weer op toen ging het wel goed (hij was natuurlijk erg moe ondertussen :o ), maar voordat ik erop ging schopte hij steeds naar de singel, zowel met voor als achterbeen.

Dus mijn conclusie is eigenlijk dat hij heel veel jeuk krijgt als hij gaat zweten.

De singel die ik voorheen gebruikte is van Wintec, maar is niet anatomisch gevormd maar wel van hetzelfde materiaal, geen elastiek en eigenlijk te kort, vandaar dat ik een nieuwe (in mijn ogen hele mooie en voor hem fijne) had gekocht.

Ik ben heel benieuwd of er meer zijn die hier tegenaan lopen en wat jullie eraan hebben gedaan.

aslo

Re: Help, nw singel paard jeuk/vervelend tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:50

Hebben diverse singels van Thorowgood en bevallen prima, terwijl onze merrie ook ontzettend zweet tijdens de trainingen.

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:55

Eén van mijn paarden reageert ook gevoelig op singels. Ik rijd haar nu met een leren singel en heb dan geen problemen. Met een kunststof singel trapt zij ook constant richting haar buik. Misschien kun je een singelbontje uitproberen en anders zou ik toch voor een singel van ander materiaal gaan kijken.