Lengte leren singel met elastiek

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

filou

Lengte leren singel met elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 13:54

Even een vraagje :)

Ik ben van plan om een leren (dressuur) singel met elastiek aan te schaffen.
Nu heb ik een neopreen singel van 75 cm.
Ik kan mij herinneren dat mij ooit verteld is dat als ik een leren singel met elastiek neem, dat deze korter moet zijn dan de neopreen singel zonder elastiek die ik nu heb.

Kan iemand mij vertellen of dit klopt?

lovey_ou

Re: Lengte leren singel met elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:56

ligt eraan of die singel dan ook echt 75 is of 70 met maatje 75 eraan omdat het elastiek 5 cm uit kan rekken

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:57

de lengte van een singel word gemeten van gesp tot gesp, dus eigenlijk zouden ze even lang moeten zijn. Maar misschien doordat je met het stuk elastiek gemakkelijker kan aantrekken je 5cm korter kan nemen, omdat je harder gaat aantrekken. Maar 't belangrijkste is dat de gespen boven de elleboog van je paard komt en daarna dat je genoeg gaatjes hebt om vast genoeg aan te trekken ;)

filou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 13:57

Dus het kan ook zijn dat singels verkocht worden als een 75 cm, maar dat daarbij de rek van het elastiek al mee gerekend is en het dus eigenlijk een 70cm is?

Welke maat moet ik dan nemen? Ben het nu helemaal even kwijt... :+

filou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 13:58

petitparis schreef:
de lengte van een singel word gemeten van gesp tot gesp, dus eigenlijk zouden ze even lang moeten zijn. Maar misschien doordat je met het stuk elastiek gemakkelijker kan aantrekken je 5cm korter kan nemen, omdat je harder gaat aantrekken. Maar 't belangrijkste is dat de gespen boven de elleboog van je paard komt en daarna dat je genoeg gaatjes hebt om vast genoeg aan te trekken ;)

De maat van mijn singel nu is gewoon goed, maarja wanneer weet ik nu bij welke singel ik wél rekening moet houden met de 5 cm rek en bij welke dit minder is?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:03

meetlint meenemen en meten van gesp tot gesp. de elastiek moet het aantrekken gewoon vegemakkelijken en je paard iets meer gemak naar het ademenen toe. Dus volgens mij kan het hooguit 1 gaatje verschillen bij dezelfde maat (zo is het toch bij mijn lange singels met en zonder rek, dressuur heb ik ook alleen een neoprenen)

filou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 14:05

okee bedankt :)

Wordt het toch een singel kopen in de winkel, was van plan er 1 online te bestellen, maar mocht hij niet even lang zijn, is het bij veel winkels zo'n gedoe om m weer terug te sturen...