!Ik verzorg een fries paard van 2.5 jaar ongeveer. Nu had ik al een goed 2e hans hoofdstel gekocht en de eigenaar zou eens naar een zadel kijken. Dat heeft hij dus gedaan en heeft er een gevonden. Hij zat erg onder het stof en was een poos niet meer gebruikt. De eigenaar heeft er eerst een natte doek over gehaalt en daar kwam een toch nog best leuk zadel onder weg. Ik heb het zadel mee naar huis genomen om het eens een keer goed in te vetten, dat is mooi gelukt alleen de beugelriemen zijn een ramp! Ze zijn zo stug, vaak gedraait en er zitten slagen in. Ik heb ze lekker dik ingevet en allebij aan een spijker gehangen met een touwtje door een gaatje onderaan met daaraan een zware steen. In de hoop dat dat gewicht ze weer een beetje recht trekt.
Het vet zit er nog steeds op, ik haal zo de steen eraf en ga ze uitvrijven. Maar ik verwacht dat ze net zo kreukelig zijn
. Heeft iemand nog tips om ze goed te krijgen? Want het duurt zeker nog een half jaar als het niet langer is voordat ik het zadel op het paard kan gebruiken. en als ik het langer laat liggen word het helemaal niks
Hoop zeer op tips,
Alvast bedankt

17,5 of 18 inch geeft de afstand van de boompunten tot het midden van de lepel aan en dus de ruimte in het zadel.