Boomloos backbare pad

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Opie1991

Boomloos backbare pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 19:05

Ik kan via marktplaats een boomloos backbarepad kopen met beugels.

Heeft iemand hier ervaring mee ??

Zit het lekker, blijft het goed liggen, werkt het met beugels eraan enz enz. Ik heb zelf een brede fjord. Zit er aan te denken om hem te kopen maar wil graag wat ervaringen horen.

troi

Re: Boomloos backbare pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:07

Met beugels is een slecht idee. Veroorzaakt mega piekbelasting namelijk met lichtrijden!

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 19:13

De beugels zitten niet bij de schoft maar meer naar achter. Heb dat inderdaad wel vaker gehoord.

PartOulOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:16

Ik zou ze zoals troi zegt, niet met beugels nemen! Niet doen, Dan is er een drukpunt waar veel gewicht op komt te hangen. Zonder beugels is een beter idee. ;)

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:20

Zou er inderdaad ook geen 1 met beugels nemen. Op de site van Equiplay staat wel duidelijk uitgelegd waarom je dat beter niet kunt doen:

Beugels hebben een smal ophangpunt: Wanneer de beugels belast worden, komt alle druk op een klein oppervlak (1 of 2 wervels!!) terecht. Zelfs wanneer je een driehoek-ophanging zou maken is dit het geval. Dit is natuurlijk niet fijn voor het paard en kan zelfs tot beschadiging van de wervels leiden.

Beugels geven een vals gevoel van veiligheid: Op momenten dat je veel kracht zet op 1 beugel, bijvoorbeeld in een onverwachte wending, blijft de pad niet meer liggen en schuift hij opzij. Er zit namelijk geen boom in om deze zijwaartse kracht tegen te houden. Je hebt dus geen echte steun aan de beugels zoals bij een zadel.

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 19:33

Ok nou dan zie ik inderdaad af van een bareback pad. Ik had al mijn twijfels maar ik wil gewoon iets met beugels.

Bedankt allemaal.