Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Riejanne1990 schreef:heet dat niet de easy loader ofzo? ik heb dat laatst nog ergens op internet gezien
bij agradi: http://www.agradi.nl/productimages/4037727.jpg
GuusHinnik schreef:Ik weet niet welk halster jij bedoelt. Maar je zu ook het dually halster van Monty Roberts kunnen proberen.
Kikka schreef:Misschien moet je een oplossing zoeken die wat dieper gaat dan alleen een halster. Volg een cursus, zoek hulp, want door dit soort hulpmiddelen wordt het probleem alleen maar erger.
WWisecracker schreef:Hoofdstel hebben we natuurlijk ook al geprobeerd, hij draait gewoon om en gaat rennen, dwars door eventuele lijnen achter zijn kont en of langs de zijkanten.
Ook de trailer langs muren zetten e.d. helpt niet.
) en druk meteen loslaten zodra hij een pasje zet. Met kaptoom gaat het, met halster (nog) niet, maar we blijven oefenen
GuusHinnik schreef:Ik weet niet welk halster jij bedoelt. Maar je zu ook het dually halster van Monty Roberts kunnen proberen.
HouvanPonys schreef:Dit is het halster van Monty Roberts, waar GuusHinnik het over heeft..toch?
http://database.grafiekas.nl/cfdocs/plu ... _small.jpg
hestejente schreef:WWisecracker schreef:Hoofdstel hebben we natuurlijk ook al geprobeerd, hij draait gewoon om en gaat rennen, dwars door eventuele lijnen achter zijn kont en of langs de zijkanten.
Ook de trailer langs muren zetten e.d. helpt niet.
Hier precies hetzelfde. Mijn paard is nogal achterdochtig en wanneer hij iets niet ziet zitten probeert hij overal afleiding in te zoeken om het niet te hoeven doen. Daarnaast is hij on-ge-loof-lijk sterk, heeft al wat mensen een bijna-blessure bezorgd en nou ja, voor een hoop gedoe gezorgd met laden. Inderdaad door door longeerlijnen heen te rennen, door zich ineens om te draaien en tot steigeren aan toe. Ik ben het helemaal met je eens dat je er voor nood maar beter iets bij kunt hebben voor nood dan dat je gaat klungelen met longeerlijnen en snoepjes en weet ik wat waarvan je weet dat het niet helpt. Ik doe dat ook. Bij mij heet dat iets voor nood een kaptoom. Da's zo ongeveer het enige dat mijn paard niet zelf af weet te krijgen (hoofdstel laat hij zo van z'n hoofd floepen) en je hebt er meer mee te zeggen dan met een halster. Verder is het gewoon naast 'm gaan staan en vooral voor je uit kijken en niet naar hem, en druk geven op de longeerlijn (halstertouw doet pijn wanneer het door je handen wordt getrokken, en in mijn longeerlijn zit rubber geweven, extra grip dus) en druk meteen loslaten zodra hij een pasje zet. Met kaptoom gaat het, met halster (nog) niet, maar we blijven oefenen
WWisecracker schreef:Daarom ga ik bij voorbaat voor zekerheid, gewoon voor de veiligheid van paard en omstanders!
En ook voor de effectiviteit, als je een uur gaat staan klungelen zal hij de volgende keer heus niet sneller laden
Wij hebben op 5 september proefje, dan moet hij ook weer op de trailer.
Toen kreeg ze een peesblessure en moest ze 2x per maand naar de kliniek. Nou dan raad je al hoe dat gaat. Daar hadden we geen zin in, dus toen 'hulp' ingeschakeld. Ze is een uurtje bezig geweest en daarna liep madam er gewoon helemaal uit zichzelf in als ze een trailer zag, en ruim een half jaar later is dat nog steeds zo. Moment van 'had ik dat maar jaaaren eerder gedaan' .. Echt, mocht ik ooit een niet-trailermak paard kopen is dat het eerste wat ik doe. Kikka schreef:Misschien moet je een oplossing zoeken die wat dieper gaat dan alleen een halster. Volg een cursus, zoek hulp, want door dit soort hulpmiddelen wordt het probleem alleen maar erger.
hestejente schreef:WWisecracker schreef:Daarom ga ik bij voorbaat voor zekerheid, gewoon voor de veiligheid van paard en omstanders!
JaEn ook voor de effectiviteit, als je een uur gaat staan klungelen zal hij de volgende keer heus niet sneller laden
![]()
Verder denk ik inderdaad dat veel staat en valt met jezelf. Voorbeeldje: twee weken geleden ben ik met mijn paard voor het eerst onder een fietstunneltje doorgelopen. Hij vond het maar niks en wilde niet, maar uiteindelijk heb ik hem wel meegekregen. Achteraf bedacht ik me dat ik daarbij steeds naar hem had gekeken (om zijn reactie te kunnen zien) Van de week ben ik daar weer het hem geweest, ohz naartoe gegaan, ik wilde eronderdoor rijden. Ging niet, paard wilde zich al opzij gooien dus ik besloot om het aan de hand te doen. Hij vond het nog steeds maar raar, maar dit keer keek ik in de richting die ik op wilde. Ik denk dat je zo minder afwachtend overkomt naar je paard.
Succes op 11 oktober, ben benieuwd hoe het gaatWij hebben op 5 september proefje, dan moet hij ook weer op de trailer.
Ik heb ook geen zin om eeuwig met snoepjes woordjes en trucjes hem erin te krijgen.
.