Nieuw dekje en peesbeschermers

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1994

Nieuw dekje en peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 18:03

Ik weet niet of dit hier goed staat anders sorry :o

Ik heb een nieuwe 'outfit' voor mijn pony gekocht, een pad en bandages. Beide nog nooit gehad!
Voordat iedereen commentaar begint te leveren wil je even eerst dit lezen:

- De foto's zijn met mn mobiel gemaakt en dus niet mooi!
- De hoeven zijn niet mooi omdat er 3 ijzers zijn afgevallen maar maandagmorgen komt de hoefsmid dus niks aan de hand..
- Ik weet dat het niet handig is om bandages om te doen als je het nog nooit gedaan hebt maar ik heb op internet gelezen hoe het moet en het op youtube in filmpjes bekeken. Ik heb goed opgelet dat ze niet te strak zaten en ook niet te los en heb gelongeerd om te kijken of het goed zat, ze hebben er nog geen half uur om gezeten. Dinsdag kan mij instructrice het zien en vraag ik ook nog even na of alles goed zit.

Oke dan mijn verhaal :Y)
Ik heb dus een nieuwe pad en bandages en vroeg me af of jullie via foto's een beetje kunnen kijken of het goed zit. De bandages zijn niet afgevallen.
Ik ben aan de voorkant begonnen met bandageren en eindige ook voor, het klittenband zit dus voor. Is dit erg? Anders kan ik ook achter beginnen en achter eindigen, dit staat misschien ook mooier! Er zitten geen onderbandages onder, ik heb in de winkel gevraagd of dat nodig was en zij zeiden van niet.

Het dekje, moet hij meer naar voor of zit het goed?:
http://i31.tinypic.com/9a4kra.jpg
http://i28.tinypic.com/1ghra9.jpg

De bandages:
http://i29.tinypic.com/2i28ocz.jpg
http://i26.tinypic.com/x6s13.jpg

Totaal plaatje:
http://i31.tinypic.com/vgh64m.jpg
http://i32.tinypic.com/2vulzch.jpg
http://i30.tinypic.com/2462mmr.jpg

Alvast bedankt voor de reacties! ;)

DeniesRos

Re: Nieuw dekje en peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 18:06

Leuk setje,
Maar je weet toch wel hoe je dekje moet liggen?
Vind je bandages wel een beetje bol zitten. ;)

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 18:10

Bij de bandages moeten er onderlappen onder als je het goed wil doen en je moet meer bandageren om de kogel. Zodat het wat rechter wordt zegmaar.

Naamloos1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 18:13

@ Dnieze, ja dat weet ik ook wel maar voor de zekerheid. Misschien zijn de bandages ook wat lang, ik kan ze wel door iemand iets laten inkorten.

@ Niezzz, ik had het gevraagd in de winkel en ze zeiden dat dat bij deze bandages niet nodig was. Ik kan ze er altijd nog bij kopen :)

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 18:34

Deze bandages zijn rekbaar dus het is wel aan te raden. :)

Naamloos1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 19:05

Ze zijn niet heel rekbaar hoor. Misschien zien ze er zo uit maar het is echt niet zo :o

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 19:10

Je hoeft er geen onderlappen onder te doen, zou je pony fijn vinden.. :\

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 19:11

Ik vind je dekje wel goed liggen, maar je zadel ligt absoluut niet goed op je paard! :n
Moet je eens kijken naar die kussens!
Je kan zeker een vuist tussen ze kussen en de rug van je pony doen!
Volgens mij moet je je bonjte ervantussen doen ;)
Wss ligt ie dan beter.
Je bandages zijn redelijk goed, je moet ze alleen iets meer verdelen.
Je ziet dat ze het dikste zijn in 't midden. Als je iets meer bandageert aan de onderkant, en dan rustig naar boven komt; dan kom je uiteindelijk uit bovenaan en niet int midden en zijn je bandages beter verdeelt! ;)
Veel succes!

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 19:16

Onder elke bandage moet een onderlap. Snap niet dat mensen blijven zeggen dat het niet nodig is. Een onderlap zorgt voor betere drukverdeling.
Als je niet weet hoe je een bandage moet aanleggen: gebruik hem dan niet! Ze zitten inderdaad niet goed, dus zorg eerst dat je dat leerst. Eerst advies vragen bij iemand die het weet en het paar keer voor je doet, oefen dan een tijdje tot je het goed kan.
Het dekje zit in principe prima, maar zorg wel dat je hem altijd wat de kamer intrekt zodat hij niet spant om de schoft.
Daarbij denk ik dat het bontje meer kwaad als goed doet, zonder bontje ligt je zadel denk ik beter, hij ligt nu niet goed. Let er ook op dat je hem achter de schouder legt!

Naamloos1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 19:18

Bedankt voor de reacties! Even rustig: ik wist het niet maar ik zal onderlappen kopen!
ik zal het bontje eronder uit halen en kan dinsdag geholpen worden voor de bandages!

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 19:41

Iedereen zit altijd te zeuren dat bandages met onderlappen moeten of dat ze zelfs helemaal niet goed zijn..
Nouja iedereen zijn eigen mening maar ik(en iédereen hier op stal!) gebruiken onze bandages zonder...
Ook geen enkele DA die er iets van zegt.
En anders zouden "onze grote voorbeelden" -zucht- er ook niet mee rijden, als het je paard om zeep helpt?
Afbeelding

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 19:51

Als je goed bandageert zie je de onderlappen niet eens zitten.
Volgens mij heeft anky hier wel onderlappen onder.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 21:45

Leuk setje vind ik, vooral het dekje is leuk bij de kleur van je paard :j

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 21:51

Mooi setje... misschien dat je na dat je het zadel er op gedaan heb het dekje bij de schoft iets omhoog kan trekken zodat de schoft vrij blijft (voorkomt eventueel schuurplekken en trekt dus niet.).

Verder vind ik niet dat je op een foto (zeker zo'n foto vanaf 1 kant genomen) of een zadel wel of niet goed vindt liggen!

Als het fleecebandages zijn dan (vind ik) dat je ook geen onderlappen nodig heb omdat deze niet strak getrokken kunnen worden en benen kunnen afknellen (ieder z'n mening)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 21:54

iedereen moet het een keer leren, dus hartstikke goed dat je het hier vraagt, en niet zomaar iets doet, super! ik denk dat het het beste is om je instructrice inderdaad even te vragen of ze het je wil leren, in het echt leer je er toch meer van als van een plaatje of filmpje.

het bontje onder je zadel lijkt niet echt goed te doen, zoals hier ook al eerder is gezegt, misschien hier ook eens naar laten kijken?

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 22:03

Volgens mij ligt het goed, hoor!!
Alleen de bandages vind ik niet zo fijn zitten,
maar bandageren leer je vanzelf,
bij mij hebben ze het een stuk of 3x voor moeten doen en toen kon ik zelf vanvoor bandageren,
achteraan kan ik nog maar een paar weken.
Ik ken werkelijk niemand die onderlappen onder zijn bandages steekt, vind het ook helemaal niet nodig!!

Naamloos1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 23:00

Bedankt voor de reacties! :D
De onderlappen is dus gewoon je eigen keuze.
Het bondje kan ik er idd even onder uithalen en kijken hoe dat staat en dat dekje even goed doen! :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:49

De onderlappen hebben ze in het leven geroepen om de druk te verdelen bij de bandages en helpen ook om het niet te strak te doen. Als je het te strak doet kan je zijn benen afknellen. Vergelijk het met een verband of een pleister die je om je vinger doet.