Hallo Is het handig om een Wintec 500 VZ te kopen voor ene Fries van 3 jaar en 4 maanden? Ze is al zadelmak alleen moet nu verder ingereden worden. Wat vinden jullie? Lijkt het jullie slim? Het zadel heeft wel verstelbare bomen maar ze is natuurlijk 3 jaar. Ik hoor het graag van jullie.
Tsjah, je kunt dat zadel wel kopen maar hoe weet jij dat die past? Ik ben laatst getuige geweest van het passen van verschillende zadels op een 3 jarige. En geloof mij, een heleboel zadels met verstelbare boom lagen totaal niet goed op dat paard. Dus pin je niet vast op die Wintec 500 en ga naar de zadelmaker of winkel en ga eens een aantal zadels passen.
goed opletten bij die wintec, ik dacht ook een zadel gekocht te hebben met verwisselbare boom (jaren geleden) maar kwam er vorig jaar achter dat ze ook exemplaren hebben met een vaste boom. Neemt niet weg dat ik het een heerlijk zadel vind, maar of het echt goed gaat liggen op mijn, nog door te rijden, haf valt te betwijfelen. Altijd proberen om een passend zadel te kopen, als je dat later kan aanpassen is dat alleen maar een bijkomend voordeel ( in mijn ogen)
Hmm.. Ik kocht ook een Wintec500 toen mijn pony net ingereden was. Paste toen goed, later minder dus heb de boom aan laten passen. Heb er toch wel een tijd fijn mee gereden, maar uiteindelijk ging hij toch minder goed liggen (verschilde ook zomer-winter), en heb ik een andere gekocht.
ik heb altijd wintec gehad en ben er prijs kwaliteit redelijk tevreden over, zit ook goed. Maar ondertussen weet ik dat ondanks de vervangbare boom het dus niet passend te maken is op elk paard. Dus mijn wintec vzh is m'n reserve zadel geworden. Vraag dus steeds raad aan een goed zadelpasser/maker 't zou zonde zijn om je paard "vast te rijden in z'n rug".
succes
Ymediem
Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-09 21:46
bedankt allemaal
Daihyo
Geplaatst: 25-08-09 11:28
Ik heb ook een Wintec 500 op mijn jonge haflinger gehad. Lag in eerste instantie goed, maar ging na een maandje schuiven. Ik ben toen overgestapt naar Massimo, ondanks dat hij nog lang niet uitgegroeid is. Maar het zadel is aan te passen. Ik vond de Wintec overigens wel fijn zitten