Ervaring met het wassen van een QHP pad?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xNicolx

Ervaring met het wassen van een QHP pad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 21:24

Hoi bokkers,

Paar maandjes terug heb ik een QHP pad gekocht. Een suede dekje.

Het dekje is onder het zadel helemaal hard geworden van opgedroogd zweet. Ook is het suede helemaal plat.
Graag wil ik hem nu wassen, nu mijn vraag: wat is jullie ervaring met het wassen van een QHP pad?

Ik ben namelijk bang dat de hele stof helemaal hard/plat wordt, dus ook waar het zadel niet ligt en dan is het nog lelijker...

Nou, wie heeft zo'n pad & hem wel eens gewassen?! :D

Groetjes Nicol

hetbommeke

Re: Ervaring met het wassen van een QHP pad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:27

Ik heb er een en was m altijd op 30 graden met wat poeder erbij. Komt er weer als nieuw uit. Kunnen dus gewoon in de wasmachine, no problem!

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 21:32

hetbommeke schreef:
Ik heb er een en was m altijd op 30 graden met wat poeder erbij. Komt er weer als nieuw uit. Kunnen dus gewoon in de wasmachine, no problem!

Wordt dat gedeelte onder het zadel dan ook weer normaal? Dus niet zo dof lama zeggen..

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:36

Bij mij wel. Ziet er weer uit als nieuw. Ik doe 'm wel dubbelgevouwen in de was. De onderkant (zwart) tegen elkaar aan, waardoor de suede kant goed ronddraait en daar al het vuil van af spoelt. Had 't een keer andersom gedaan en toen bleef er nog behoorlijk wat haren op zitten.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:36

Ik zou in ieder geval aanraden om je dekjes wat eerder te wassen := de mijne gaan over het algemeen 2 of 3 dagen mee.

Mijn qhp borstel ik eerst altijd af zodat de haren eraf zijn en dan gooi ik ze in mijn wasmachine op 30 graden met wat vloeibare zeep. Ik was ze wel met een extra spoelbeurt dan worden ze ook goed schoon.

bouierenaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:38

Mijn zusje heeft er ook eentje. Ze had hem laatst in de was gedaan en hij ziet er echt weer als nieuw uit en ze worden superschoon. Gewoon niet te heet wassen denk ik ;)

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 21:46

Bedankt voor de reacties! Ik ga hem morgen gelijk wassen. ;)

@Indomitable: eigenlijk zou ik dat wel moeten doen. Maar mijn moeder vind het allemaal maar stinken, slecht voor de was machine ect. Dus ze wast ze echt maar 1x in de zoveel tijd of als ik er 1tje wil verkopen ofzo. :P

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:48

hahaha oke dat kan ook, wat je ook kan doen is na het rijden op stal je dekje afspuiten en dan te drogen hangen. Dan is in ieder geval het zweet eruit en dan heb je er denk ik ook wel langer plezier van ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:49

ik heb een witte voor de wedstrijden.
gewoon 30 graden en klaar :P
en als het er echt niet uit wil 40 graden :)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:55

Ik was het altijd op 30 graden met een vloeibaar wasmiddel, anders krijg je soms zeep resten.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:55

Zeg maar dat het nog slechter voor de wasmachine is als ze zo lang wacht, ivm het zand en stof dat zich alleen maar verder erin ophoopt. Misschien is ze daar wel gevoelig voor.... :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:22

Ik was ze ook altijd op 30 graden met vloeibare zeep.
Gaat super! Komen er altijd weer als nieuw uit!
Vind het echt super pads!

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 15:41

hetbommeke schreef:
Zeg maar dat het nog slechter voor de wasmachine is als ze zo lang wacht, ivm het zand en stof dat zich alleen maar verder erin ophoopt. Misschien is ze daar wel gevoelig voor.... :)

Hahaha kán t proberen.

Voor de rest bedantkv oro de reacties. Als zoveel mensen het bevestigen dan heb ik er ook wel vertrouwen in :)

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:51

Mijn QHP pads gaan ook gewoon de wasmachine in op 30° met wat vloeibaar wasproduct en die komen er altijd uit als nieuw :D . Ik plooi ze ook dubbel, dus zwart tegen zwart en als ze veel te vuil zijn om ze zo in de wasmachine te steken borstel of spuit ik ze eerst eens af.
Ik heb trouwens een wasmachine speciaal voor mijn dekjes en andere paardenspullen, rattenspullen en hondenspullen := Die is eigenlijk een beetje kapot, bij het centrifugeren maakt hij enorm veel lawaai dus hadden mijn ouders een nieuwe gekocht en hebben we de oude gehouden voor mijn vuile spullen :+