Het is een rare titel maar mijn vraag is ... Ik heb een paard die Mei 2010 3 jaar oud word. Ik kan een heel fijn Passier zadel kopen , zadel heeft op slanke en brede paarden gelegen volgens mij 17'5 inch. Zou dit volgend jaar ook op mijn paard passen , zou het opgevuld kunnen worden? Of doe ik er beter aan om dit zadel niet te kopen en volgend jaar verder te zien ?
een zadel kan nooit passend zijn geweest op slanke en brede paarden. Ik persoonlijk zou volgend jaar verder zien.
knollentuin
Geplaatst: 19-08-09 21:44
Doe maar niet volgend jaar zijn er nog 100 zadels te koop. dan kan je zien hoe je paard gegroeid is en wat erop past,en dan nog,hij groeit voorlopig nog wel door dus de kans is groot dat ie nog een x uit zn zadel groeit
Misschien wel, het is handig om met je zadelmaker contact op te nemen deze kan je het beste adviseren. Als het zadel slechts op 1 paard hoeft te liggen kun je er nog vele dingen aan aanpassen. De meeste passiers kun je de boommaat ook laten verbreden versmallen. Let wel op dit kan niket de hele tijd door dan wordt de boom niet beter op. Daarnaast kunnen enkele veranderingen in de vuling ook wonderen doen.
Bij een 3 jarige is het ook van groot belang dat je het zadel ieder half jaar weer laat controleren, omdat een jong paard vreselijk veel van bouw kan veranderen.