zoals enkele weten heb ik een jonge haf met een vrij nieuw westernzadel, toen passend gekocht.
Ik heb zadel nu vanaf december 2008 en nu na flinke training en groeispurts kwa spieren en alles eromheen past het niet meer.
Na het rijden is een duidelijk verdeelde zweetafdruk te zien, voor en achter mooie nat en in het midden droog, hier ligt het dus niet meer goed.
Maar om nu direct weer een nieuw boomzadel te kopen voor mijn 4,5 jarige en over een jaar weer hetzelfde probleem te hebben ben ik opzoek naar goede tijdelijk alternatieven
Verder wil ik graag boomloos, zodat ik de komende 2 jaar beter uit de voeten kan en dan custom made.
Ik aas op een Freemax western roundskirt voor de kortere ruggetjes, maar aangezien dat nog wel 2 maanden ongeveer duurt volgens Arthur zal ik even moeten gaan schikken, met bijvoorbeeld een pad om op te vullen maar welke?
Owja en ook niet heel onbelangerijk een onbereikbaar vermogen heb ik niet
Alles tips welkom
Ik kan meerdere foto's laten zien van zweetafdrukken na lange ritten. Ook na Endurance Klasse II ritten waarbij paard, uiteraard en ook op rug, goedgekeurd is. Denk er namelijk ook om, zoals je al aangeeft, hoe groter het oppervlakte, hoe minder punt belasting