__Suzanne__ schreef:Ik denk dat je het beste even kan bellen of mailen met Crates, misschien heeft jouw zadel een ander nummer gekregen. Of misschien kunnen ze je vertellen welke nummers dezelfde boom hebben. Overigens wil het niet zeggen dat in twee zadels van hetzelfde typenummer exact dezelfde boom zit. Succes met zoeken!
Wat Suzanne zegt. Bel of Mail Crates, mss dat zij weten in welk type dezelfde boom zit. Maar dan nog wordt het lastig omdat idd zelfs dezelfde typenummers verschillende bomen kunnen hebben.
De sites van Crates waar je de verschillende zadels op kunt vinden. http://www.cratesleather.com/
Enige nadeel de oudere modellen staan er niet meer op.
Die 240 heeft een brede boom. Ik heb zelf een 240 gehad (niet dezelfde ik had andere tooling) die van mij paste op een hele brede paint. Maar er is dus de mogelijkheid dat in deze een andere boom zit dan in de mijne (kans vrij groot zelfs). Als je de mogelijkheid hebt zou je hem eens moeten passen op je paard. De kans dat je precies dezelfde vind, met dezelfde boom, als je oude zadel is heel klein.