[WN] Ik zoek een 2e Crates zadel, maar kom niet uit het type?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Ik zoek een 2e Crates zadel, maar kom niet uit het type?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 21:05

Ik zal de titel even uitleggen.
Ik heb voor mijn Tinkermerrie Katinka in 2002 een Crates zadel gekocht.
Op de bon van toen (van Joe`s western) en op het zadel staat: (CT)-340-4
Omschrijving volgens bon: Crates 16" Quarter tree saddle Show, dark basket.

Katinka is erg scheef gespierd, en dit is terug te zien aan het zadel, dat ietsjes scheef geworden is.
Ik heb nu een andere merrie, Dipsy, waar dit zadel op zich mooi oplicht.. alleen durf ik dat eigenlijk niet aan omdat ie dus scheef is en ik niet weet of dit ook weer recht kan trekken of het paard nu scheef gaat maken.
Ik zoek dus eigenlijk een 2ehands van dezelfde zadel, of in ieder geval dezelfde maat.
Op de site van Crates komt mijn type helemaal niet voor?
Wie kan mij helpen, en vertellen waar ik op moet zoeken op bijv. marktplaats?

Anoniem

Re: Ik zoek een 2e Crates zadel, maar kom niet uit het type?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:10

Je zou wat zaken kunnen bellen die crates verkopen (Monique in Westerbork zit niet ver weg en verkoopt Crates zadels). Als je nu een nieuw zadel koopt vh zelfde type heb je overigens niet de garantie dat het past.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 21:16

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 05:55

Ik denk dat je het beste even kan bellen of mailen met Crates, misschien heeft jouw zadel een ander nummer gekregen. Of misschien kunnen ze je vertellen welke nummers dezelfde boom hebben. Overigens wil het niet zeggen dat in twee zadels van hetzelfde typenummer exact dezelfde boom zit. Succes met zoeken!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:06

Monique heeft soms ook wel 2ehands Crates liggen hoor :j
Ik zou haar gewoon even bellen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:55

__Suzanne__ schreef:
Ik denk dat je het beste even kan bellen of mailen met Crates, misschien heeft jouw zadel een ander nummer gekregen. Of misschien kunnen ze je vertellen welke nummers dezelfde boom hebben. Overigens wil het niet zeggen dat in twee zadels van hetzelfde typenummer exact dezelfde boom zit. Succes met zoeken!

Wat Suzanne zegt. Bel of Mail Crates, mss dat zij weten in welk type dezelfde boom zit. Maar dan nog wordt het lastig omdat idd zelfs dezelfde typenummers verschillende bomen kunnen hebben.

De sites van Crates waar je de verschillende zadels op kunt vinden. http://www.cratesleather.com/
Enige nadeel de oudere modellen staan er niet meer op.

Die 240 heeft een brede boom. Ik heb zelf een 240 gehad (niet dezelfde ik had andere tooling) die van mij paste op een hele brede paint. Maar er is dus de mogelijkheid dat in deze een andere boom zit dan in de mijne (kans vrij groot zelfs). Als je de mogelijkheid hebt zou je hem eens moeten passen op je paard. De kans dat je precies dezelfde vind, met dezelfde boom, als je oude zadel is heel klein.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 08:53

Bedankt voor alle reacties!
Ik zit er zelf aan te denken om eventueel zo`n pasmal te gaan kopen (moet weer even zoeken waar ik die kon kopen) en dan eerst maar eens kijken hoe goed of slecht :D dit zadel ligt..