Ervaringen met graasmasker voor (veel) te dikke pony?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk94

Ervaringen met graasmasker voor (veel) te dikke pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 16:48

Hoi,

Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen met een graasmasker gebruiken om een pony (meer) te laten afvallen.
En op wat voor wei stond/staat je pony, wat doe je verder aan beweging en voeding en hoe gaat dat? :)

Mijn pony staat nu redelijk schraal met strookbegrazing 24/7 in de wei, wordt bijna elke dag gereden en
krijgt magnesium bijgevoerd. Verder appelazijn over een klein beetje Subli Zonder.

Brandt los! :)

sammie18

Re: Ervaringen met graasmasker voor (veel) te dikke pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:06

Mijn paard kreeg toe hij erg dik werd een graasmasker om, zo'n muilkorf met gat. Voor mijn paard werkte het heel erg goed, het graag moet dan wel lang genoeg zijn anders kan hij het niet te pakken krijgen. Het is niet bedoeld om het paard te laten hongeren, het is de bedoeling dat ze wel eten maar niet te veel.
Ik heb vrijwel direct een bontje bij de kin gemaakt, de rand van de korf schuurde langs zijn kin. Verder moest is dagelijks even zijn kin schoonmaken en even invetten met uiercreme. Persoonlijk zal ik dit ding niet 24/7 omhouden, bijvoorbeeld overdag in het hogere gras met graasmasker en s'nacht in het lage zonder.
Er zijn overigens mee topics geweest over dit onderwerp, dus moet je even de zoekfunctie gebruiken

Stippel__

Re: Ervaringen met graasmasker voor (veel) te dikke pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:36

Dat heb ik ook gehad inderdaad, het masker ging schuren. maar met een bontje was dit snel verholpen en was ik erg blij met zo`n ding! wij hadden hem ook bij onze shet om, waar niet veel mee gedaan werd maar wel elke dag zich klem aan het eten was.. :+

paljoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 16:02

Ik weet niet echt wat ik mij hier bij voorstellen moet, maar echt prettig voor het dier lijkt mij zo'n masker niet toe.

Mijn paard groeit ook als kool als deze in vol gras staat. Daar komt ze dan ook niet in.
ze staat overdag op kaal land en s'nachts op stal met een bultje hooi/kuil. ze krijgt daarnaast 0.5 kg Horsefood basis-sportbrokken en 0.5 kg muesli zonder haver van Hippostar.
ze wordt zeker 5 keer per week gewerkt. De stroomdraad wordt misschien eens in de 3 á 4 weken verzet.
Op deze manier blijft ze goed in conditie.