Hackamore bevestigen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sissi87

Hackamore bevestigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 15:55

Doen jullie de hackamore aan een gewoon hoofdstel? Of zijn er ook speciale te koop? Die dus al compleet zijn..
Mij werd aangeraden om een goedkoop hoofdstelletje te kopen, daar de neusriem af te halen en vervolgens aan de bakstukken de hackamore neusriem te bevestigen.
Word dit veel gedaan? Of is dit doorgaans niet geschikt?

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:20

Ik heb mijn hackamore aan een gewoon hoofdstel gehad. Moet je wel opletten dat de bakstukken vrij 'kort' gemaakt kunnen worden.
Mijn andere hoofdstel is niet verstelbaar genoeg dus dan hangt de hackamore te laag.
Een gewoon hoofdstel kan dus wel, maar hangt wel een beetje van het model af.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 16:59

Djini schreef:
Ik heb mijn hackamore aan een gewoon hoofdstel gehad. Moet je wel opletten dat de bakstukken vrij 'kort' gemaakt kunnen worden.
Mijn andere hoofdstel is niet verstelbaar genoeg dus dan hangt de hackamore te laag.
Een gewoon hoofdstel kan dus wel, maar hangt wel een beetje van het model af.

Bij de bakstukken kan ik dan nog altijd gaatjes bijprikken!

boefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:03

Bij mijn paarden kon ik de bakstukken niet kort genoeg maken. Bij de ene heb ik nu bakstukken maat cob erop zitten, bij de andere zelfs maat pony. (en allebei hebben ze toch echt normaal maat full van hoofdstel en halster)
De bakstukken heb ik gewoon los in de ruitershop gekocht.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:27

Inderdaad , bakstukken moeten wel korter dan dat je ze met bit zou gebruiken.

Mijn paardje heeft met een hack maat Pony bakstukken nodig , een frontriem maat Full en de rest gewoon Cob :P

Je kunt maar zelden gaatjes bijprikken om de bakstukken korter te maken. De gespen komen anders al snel zo hoog dat ze de lusjes van de frontriem in de weg zitten....