Veiligheids beugel met-zonder rubber?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Veiligheids beugel met-zonder rubber?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 11:19

Ik en een vriendin van mij hadden een idee. Er is een tijdje terug een nieuwe veiligheidsstijgbeugel op de markt gekomen (http://www.safestyle.nl/) die ik wel interessant vond. Maar wij waren zo aan het denken, als je nu van die veiligheidsbeugels hebt met elastiek en je laat die elastiek gewoon los, dan heb je toch juist het zelfde? Of zijn we daar helemaal fout?
Als iemand me een duidelijk verschil kan uitleggen, graag, want anders vind ik het een beetje veel geld voor iets dat je zelf ook kan.
Ik kraak die beugels niet af, in zijn geheel niet, ik vind ze er goed uitzien en ze zullen ook wel erg veilig zijn, maar toch.

Alvast bedankt

Linsey_X

Re: Veiligheids beugel met-zonder rubber?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:52

Hoord er aan die beugel ook niet gewoon een elastiek?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:47

Als je op die site nou even de moeite neemt om bij de foto's te kijken zie je het toch zo? Het oog waar de beugelriem aan moet zit veel verder naar binnen ten opzichte van de beugel. Ik vind het mooie beugels, zou ze best willen hebben.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 12:02

Dat heb je toch ook bij gewone beugels?
Als ik ze kon betalen kocht ik ze ook hoor ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:05

Nee, bij een gewone beugel zit het oog voor de riem toch in het midden :+ Precies boven het midden van de stijgbeugel, en dat is bij deze beugels niet.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:07

Ik heb de safestyle. Het oog van de beugelriem is inderdaad anders, ze hebben een soort van opstaand randje aan de kant waar ze open zijn en ik denk dat ze ook wel wat zwaarder zijn dan de beugels met het elastiekje. Ze zijn duur, maar ik zou ze niet meer willen missen (ik heb wel het geluk gehad ze voordelig te kunnen kopen :o ). Kennis van me is laatst van paard afgevallen en die had van die beugels met elastiekje, die deden ook prima hun werk en zijn netjes kapot/eraf geschoten toen ze viel. Die beugels zijn wel aanzienlijk goedkoper!

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:48

Hoe duur zijn ze dan??

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:55

Ik moet zeggen dat ik het mooie beugels vind, maar ik vind het 't geld niet waard. Gewone veiligheidsbeugels met zo'n elastiekje vind ik oerlelijk, en de ''Engelse stijl'' beugels (met zo'n breed stuk onderaan) vind ik ook heel lelijk. Ik vind normale beugels nog het mooiste, ben ook blij dat bijv. zo iemand als Anky wat zulk soort dingen betreft ''gewoon'' blijft en niet plotseling alle nieuwste uitvindingen aan haar paard hangt, zoals blingbling e.d.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:56

Linsey_X schreef:
Hoe duur zijn ze dan??

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 11:23

Die safestyle zijn iets van een 80, die met elastiek zo'n 25.
En toch heb ik ook al beugels gezien waarbij de beugelriem schijn aan de beugel zit, kan zijn om de voeten beter op hun plaat te houden.Maar inderdaad, de safes zijn wel anders van bouw, maar ja kan toch maar proberen. Ik zal eens uitproberen of het lukt zo zonder elastiekje.
Bedankt voor de reacties

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:53

Ik zie net dat je tegenwoordig 2 soorten safestyle beugels hebt, een dressuur en een traditional, dat wist ik nog niet. Ik heb mijn beugels al een paar jaar, dus wist niet dat er tegenwoordig ook een andere variant was, of misschien was die er al. Plaats waar ik net zat te kijken zijn ze bijna 100 euro. Je schiet bij de safestyle niet zomaar uit de beugel, dat is mij tenminste nog nooit gebeurd!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:01

volgens mij zijn die uit de link anders uitgebalanceerd dan die met een elastiek. Anders zou je de elastiek niet nodig hebben.
Mijn veiligheidsstijgbeugels zijn "gewone" stijgbeugels, maar de opstaande kant is bekleed met rubber, met daarin een "gewricht" waardoor hij kan vervormen van nood ('ziet eruit zoals de schokdempende van Sprengher)

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 00:58

@ petitparis, dat kloptvan dat uitbalanceren. Ik heb ze ook en verlies ze net zo vaak als gewone beugels, bijna nooit. Ze zitten echt fijn, vooral omdat de bevestiging van de beugelriem 90 graden gedraaid zit. Zo ligt de beugelriel vlakker over het zadel.

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 01:49

Ik heb deze:
Afbeelding,
ze zijn wat duurder, maar omdat ik met mijn 10jaar een net basis-ingereden pony moest beleren, wou mijn moeder persé dat ik deze beugels gebruikte en ik moet zeggen,
ze zijn vaak goed van pas gekomen!!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 05:43

Ik heb ook de SafeStyle en wil niet meer anders :D
Ik vind het het geld wel waard, ik rij nog een Fries met gewone beugels maar merk het verschuil direct, ook in mn beenligging.
De echte veiligheidsfunctie heb ik gelukkig nog niet getest :+

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:33

@ ineke: heb je door de gedraaide beugelophanging ook minder last van knellen en schuren?
Want soms willen beugelriemen toch echt niet meerwerken ;)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:39

Ik vind het wel ideaal dat de ophanging gedraaid is:j
ik rij met schoenen, en doe mn chaps nu eigenlijk nooit meer aan, je vel komt niet meer tuissen de riemen