wat is de functie van een mexicaanse neusriem?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lucii00

wat is de functie van een mexicaanse neusriem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 14:38

hallo!
ik heb even een vraagje..
wat is de functie van een mexicaans neusriem?
was er wel benieuwd naar en vind het wel stoer staan maar wat de functie is?
groetjess

prii_boy

Re: wat is de functie van een mexicaanse neusriem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:40

volgens mij werkt ie een stuk scherper in al die zn mond opent ofzo? Het geft volgens mij iniedereval meer druk op de neus.

Lucii00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 14:43

okay bedankt! maar zal hij dan zijn hoofd ook meer naar beneden doen? als er druk op komt lijkt dat wel toch?

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:21

Wattan? Wil je een mexicaanse neusriem om hem aan de teugel te laten lopen? Ik zal gewoon met de basis beginnen en je pony lekker ontspannen te laten lopen, dan komt het vanzelf wel ;)

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:23

ik dacht dat het vooral voor de show was dat het niet zo veel toegevoegte waarde heeft.

Lucii00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 18:20

nee, hij loopt al fijn aan de teugel:) maar ik vind het wel stoer staan zn neusriem!
maar ik dacht ze maken zn ding niet voor niets ..
je zit het wel meer bij springen en cross dus ik denk dat het daar iets mee te maken heeft?

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:02

klopt het heeft een scherpere inwerking, bij springen en cross word het meestal gebruikt omdat het paard dan beter kan ademen zoiets heb ik ergens gelezen. Bij een gecomineerde neusriem kan de sperriem het paard zijn neusgat afsluiten waardoor die dus minder goed kan ademen

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:17

met een mexicaanse neusriem krijgen de paarden als ze hun mond open willen doen meer druk op de neus , hij werkt dus scherper dan een normale gecombineerde neusriem .
staat ook overal op internet als je het intypt . of op site's waar ze zo'n neusriem verkopen . ik zou het zeker niet gebruiken voor de sier ,

Lucii00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 20:28

oke bedankt voor de info! nu weet ik wat de functie is en dat je het dus niet zomaar kan gebruiken voor de sier ..

IrisenUledi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:31

min paard kan ik alleen maar met een mexicaan rijden of met een lage neusriem wel moet ik ze goed vastmaken en vooral niet te los

je kunt een mexicaan voor de sier gebruiken als je em 1 of 2 gaatjes losser doet dan normaal maar niet laat bengelen als je het zoo mooi vind kun je dat gewoon doen maar let wel op want als je em strak vast maakt dan is het wel veel scherper! suc6

IrisenUledi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:33

lovey_ou schreef:
klopt het heeft een scherpere inwerking, bij springen en cross word het meestal gebruikt omdat het paard dan beter kan ademen zoiets heb ik ergens gelezen. Bij een gecomineerde neusriem kan de sperriem het paard zijn neusgat afsluiten waardoor die dus minder goed kan ademen

klopt inderdaad als ik mijn lage neusriem omdie is die tog onrustiger met ademen en gebruik ik ook minder als ik de mexicaan omdoe heeft die veel meer ''ademconditie'' en werk die op een of andere manier ook harder kwa lopen dan

DaihyoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:34