Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Waar het op neerkomt is dat in mijn beleving mijn paard het beste loopt op een ongebroken bit met tongvrijheid. Of dat komt door de tongboog of doordat het ongebroken bit minder wiebelt zou ik echt niet weten, we gaan er achter komen nu hopelijk met de nieuwe bustrens. Ik wil liever geen bit met tongboog omdat dat inderdaad meer druk geeft op de lagen, maar het is wel het bit waar hij tot nu toe het beste op loopt. Overigens kun je bij de betere ruitersportwinkel vaak een stuk of 5 mylerbitten met verschillende mondstukken lenen of huren, zodat je thuis eens kunt uitvogelen welk mondstuk (wat voor barrel, wel of niet tongboog, enz) het beste bij je paard past.
Dabo schreef:Als je hier in de buurt gewoond had had je een van mij mogen lenen, ik heb er toch 2![]()
, maar tis niet echt in de buurt helaas....Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik zal doen, ook maar eens rondvragen hier en daar naar ervaringen....Enneh, mocht ik een Myler kopen en hij bevalt niet, dan raak ik hem ook wel weer kwijt denk ik, als ik zie hoeveel animo er voor is.....Eerst misschien maar "gewoon" eens een dunner bitje....
felicity schreef:@lolclub welke myler heb jij geprobeerd?
En heeft jou paard ook een klein mondje en dikke tong?
Ik rij nu met een correctiebit van k & k en dit is het eerste bit waar ze echt fijn op loopt. Maar helaas is dit bit niet toegestaan dus ik hoop nu een bit te vinden die wel mag en waar ze ook fijn op loopt.
).
hestejente schreef:En wat is eigenlijk precies het verschil tussen een correctiebit en een africhtingsbit?
) en dan wil ik me toch eens laten voorlichten.