Welk zadel gelders paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

PetraVANL

Welk zadel gelders paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 17:49

Ik wil eerdaags gaan beginnen met het zadelmak maken van een gelders paard.

Nu ben ik opzoek naar een zadel wat goed mee kan groeien, De meeste hier weten hoe fors zo'n paard wordt en hoe snel ze uit een zadel groeien

ik wil geen boomloos zadel omdat ik op het eerste zadel ook wil gaan zitten, boomloos is in mijn ogen het ergste wat je een jong paard aan kan doen en ik heb hier ruggen aan stuk zien gaan

Verder is een wintec geen optie, deze passen niet.

heeft er iemand nog goede ideeen?

dankjewel!

kiolette

Re: Welk zadel gelders paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 17:53

Barnsby Misschien

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 19:17

Een Wow zadel, die kan meegroeien :)

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:06

Idd een WoW zadel misschien?
Ik had op mijne een KN Symfonie en paar keer op maat laten aanpassen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:08

Ik zou ook zeggen een Wow. Daar kan je enorm veel aanpassen.

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 11:44

ik heb net even gekeken naar een fairfax, deze ligt echt supergoed maar heb besloten hem pas te kopen als ik er echt op rij, mijn paardje is zadelmak, maar ik ben er nog nooit zelf ook bovenop geklommen, dit is natuurlijk wel belangrijk omdat het zadel dan misschien schuift oid.

Verder heb ik gewoon een heel moeilijk paard, jong dus nog niet genoeg spierontrwikkeling extreem hoge schoft en nagenoeg rechte rug.

Ik denk dat hiet wel genoeg mogelijkheden mee zijn, ik heb er al wel op gezeten bij een ander paard en ik kan hem aan iedereen nu al aanraden!

't zijn echt heerlijke zadels welke bovendien helemaal niet duur zijn, deze gaat mij straks 1300 kostten.

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 11:45

volledig leder uiteraard

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:56

beginnen met een eenvoudig zadel, paard veranderd als ze jong zijn nog zoveel.

Ik heb een halve gelder en heb al die tijd een kieffer wien gebruikt, op een of andere manier lag die een aantal jaar goed. Inmiddels niet meer en heb nu een Daaleman gekocht.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 14:36

Wat meegroeien en aanpassen betreft is een Wow het mooiste systeem dat er op dit moment is , in mijn ogen.

Maargoed , ik ben ook een grote fan van boomloze zadels , JUIST in dit soort situaties. Ik ben wel erg benieuwd naar wat je zoal gezien hebt , want er is niks mis met een boomloos zadel mits het goed gebruikt wordt.

En daar schort het hem vaak aan , dat mensen er zomaar wat op gooien zonder goed advies en tsja dan heb je grotere kans dat het fout gaat , net zoals boomzadels die niet goed aangemeten worden :)

Bij een goed gekozen boomloos zadel heb je minder kans op dingen die fout gaan , dan bij een goed gekozen boomzadel , simpelweg omdat een boom veel kritischer is qua pasvorm :)

Wil je per-sé een boomzadel dan heb je een groter risico dat het op sommige momenten niet goed past , met een Wow kun je dat dan nog het beste opvangen :)